Ziua Logo
  09:45, vineri, 29 septembrie 2023
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
YARIS - Senzatii tari 2008-07-10 ora 17:32
-- O masina obisnuita la prima vedere. De cele mai multe ori, la volanul lui Yaris zaresti o femeie. Tragi concluzia ca este o masinuta de oras destinata soferilor care au probleme cu parcarea, vor sa se strecoare usor prin trafic si sa aiba spatiu pentru poseta si cumparaturi de la mall. Cu Yaris-T lucrurile stau altfel. Mini-ul sport al japonezilor de la Toyota reuseste sa-ti creeze senzatia ca poti sa rulezi pe strazile Bucurestilor ca intr-un circuit la Monte Carlo. Pretul piticului nervos este de 17.390 de euro cu TVA. Consumul este si el pe masura distractiei, 13,9 litri la suta de kilometri.
Nimic nu te duce cu gandul atunci cand il vezi sau te sui la volanul sau ca Yarisul T-Sport este, de fapt, o mica bestie. Nici atunci cand vrei sa vezi ce poate motorul de 1,8 dualVVT litri montat pe masinuta. Acceleratia este liniara si nu-ti da senzatia ca ai facut mare afacere alegand modelul sport, cu 5000 de euro mai scump decat cel de baza. In plus poti fi speriat de consum, care sare de 11 litri la suta de km, la un mers normal intr-un Bucuresti supraaglomerat. Yaris se schimba odata ce o tii atat de turata incat sa simti zumzetul unei masinute de curse, obtinut si gratie evacurarii sport. Adica un deva dupa 4000 de rotatii pe mi nut, acolo unde dispui de cuplu maxim de 173 de Nm. De aici incepe distractia. Masina are zvac oricat de putin ai apasa pedala de acceleratie. Supraturat, motorul de 133 de cai putere, arunca cele 1200 de kilograme cu reprize incredibil de rapide. Dimesiunile reduse ale micutului Yaris fac ca mersul prin trafic, chiar si aglomerat, sa devina o adevarata distractie. Poti ajunge din cateva respiratii la viteze de peste 140 de km la ora si poti opri fara nici cea mai mica emotie. De altfel, sistemul de franare este unul dintre punctele forte ale masinii de oras. Dotat cu discuri ventilate atat pe fata cat si pe spate, Yaris franeza impecabil, sistemul ABS isi face treaba fara prea mare zgomot si nu exista nici o pierdere de directie. Stabilitatea este si ea la mare inaltime, sistemul VSC facand ca aderenta sa nu fie pierduta nici macar intr-o curba pe piatra cubica uda. Muschii micutului Yaris sunt sustinuti de motorul de 1,8 litri prezent si pe Corolla. Acesta propulseaza masina la 100 de km la ora in mai putin de zece secunde. Modelul Yaris-T a fost lansat pentru prima oara la Salonul Auto de la Generva din 2007. Chiar daca la prima vedere poate fi confundat cu un Yaris normal, il da de gol evacuarea cromata de la esapament, instrumentele de bord cu gradatii sport, sunetul caracteristic si jantele late de 205/45R17. In plus, negrul metalizat prezent la modelul testat pare ca-i sta cel mai bine lui Yaris-T. Printre punctele pozitive as mai mentiona spatiul generos pentru patru adulti, fundul dublu al portbagajului, extrem de practic, si directia asistata electric.

Partile mai putin placute sunt legate de lipsa unor dotari mai generoase, pentru un model sportiv, si in special a unor scaune cu sustinere laterala ce ar fi fost foarte necesare pentru ca soferul sa fie preocupat doar de drum si nu de faptul ca s-ar putea sa cada de pe locul in care se afla. Evident, consumul este mare pentru un mini car ajungand, dupa cifrele indicate pe computerul de bord la 13,4 litri in regim sport (peste 4400 de rpm) si 11,4 litri, o calculatie medie, dupa parcurgerea a 29,5 kilometri in afara Bucurestilor cu o viteza medie de 91 de km/h. La acest consum trebuie luat in seama si aerul conditionat care a fost pornit mai tot timpul. In pretul de 17.390 de euro cu TVA sunt incluse o multitudine de airbaguri, inclusiv pentru genunchii soferului, ceea ce face ca Yaris-T sa fi obtinut cinci stele la EuroNCAP.

pagina realizata de Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02456 sec.