Noul Lancer de la Mitsubishi atrage atentia, inca de la inceput, prin forma agresiva care impune respect pe sosea. S-a nascut dupa o experienta de 35 de ani de raliuri in Campionatul Mondial. Jumatate din ei incununati de succes. A fost conceput la Studioul European de design al Mitsubishi Motors din Trebur, Germania. Eu am testat un model cu motor diesel de doi litri si 140 de cai putere. L-a prima impresie, zgomotul motorului a sunat minunat. Insa, cu timpul, dupa sute de kilometri, a inceput sa devina deranjant. Acesta este si reprosul cel mai mare pe care l-as avea de facut noului Lancer. Este zgomotos. Poate putin antifonat. La drum intins, sunetul scos de motor devine obositor. Varianta testata a fost Instyle, de top, care costa 21.000 de euro fara TVA. Sasiul este ultrarigid, ceea ce-i confera Lancerului sportivitate si o tinuta dura pe sosea. In combinatie cu suspensia spate Multi-Link, masina s-a comportat foarte bine la viraje. Dezavantajul unei suspensii tari, care face ca gropile de pe sosea sa fie resimtite binisor de pasageri, este atenuat de scaunele comode din piele, incalzite, bine conturate in jurul soferului si al pasagerului pentru o pozitie fara emotii chiar si la o curba ac de par. Motorul de 310N/m se dovedeste putin cam nefolositor pentru un trafic de Bucuresti, dar perfect pentru un drum la munte. Puterea mare pe care o simti atunci cand accelerezi un Lancer te face sa uiti cateodata ca te afli in oras. Eu am reusit sa ating 100 de km/h in mai putin de zece secunde. Cifra de catalog este 9,7 secunde. Intr-un stil sportiv de condus, propulsorul de doi litri nu a consumat mai mult de 9,3 litri de motorina la suta de km. S-a comportat insa admirabil la drum intins. Extraurban, incluzand si un traseu tur-retur Sinaia-Cota1400, consumul a fost, dupa 266 de kilometri, de 5,9 litri, la o viteza medie de 64 de km/h. Consumul total, dupa 437 de km parcursi in regim mixt a ajuns la 6,4. Bolidul atinge foarte usor viteze de 170 de km/h, chiar si intr-un trafic de weekend pe soseaua Bucuresti - Sinaia. Structura masiva a Lancerului, dotat cu jante aliaj usor 18" x 7,0" si pneuri 215/45R18, face ca viteza, cu mult peste limita legala, sa fie perceputa doar prin instrumentele de la bord.

Franele dotate cu ABS (Anti-Lock Braking System), EBD (Electronic Brake-force Distribution) si placute tip sport sunt deosebit de eficiente, demne de o masina care semnifica baza unui bolid de curse, un Evolution X care cu siguranta se va face remarcat in WRC. Sistemele de control ale stabilitatii (ACS) si tractiunii (TCL) isi fac simtita prezenta inca de la inceput, in cazul unei porniri agresive, moment in care, la cuplu maxim, poate sa existe o pierdere de aderenta. ACS-ul si TCL-ul au intrat in functiune si pe serpentinele de la Sinaia unde ningea usor.

La capitolul siguranta, Lancerul are la toate modelele airbaguri pana si la genunchi.

Lancerul in varianta testata a fost echipat cu faruri cu xenon si sistem adaptativ de urmarire a curbei, un sistem Mitsubishi Multi Communication dotat cu un hard - disk de 30 de Gb, touch-screen de 7 inchi, DVD intrari auxiliare pentru Ipod si video, volan imbracat in piele, sistem audio Rockford Fosgate cu 6xCD changer si 9 difuzoare. La partea negativa a noului Lancer ar fi de remarcat ruliul deranjant care apare la rulare, mai ales pe piatra cubica; zgomotul puternic aparut la intrarea in functiune a sistemului ABS; materialele foarte ieftine folosite la interior, mai ales plasticul de pe portiere si mocheta din portbagaj, in discordanta evidenta cu pielea de buna calitate folosita la tapiterie. In plus, cotiera este inutila pentru ca este plasata mult prea departe de schimbatorul de viteze. Dar acestea sunt detalii care nu conteaza pentru cine vrea sa conduca un Lancer 2008 cu motor diesel de 2 litri.

Cost revizii

20000 km 119.09

40000 km 213.64

60000 km 158.49

80000 km 252.36

100000 km 119.09

* In euro fara TVA

PreTuri Mitsubishi Lancer 2008

1,5 M/T (benzina) Inform 15,490

1,5 M/T (benzina) Invite 17,490

1,5 A/T (benzina) Invite 18,590

2,0 (motorina) DID Inform 18,690

2,0 (motorina) DID Invite 19,990

2,0 (motorina) DID Intense 21,490

2,0 (motorina) DID Instyle 24,990

* in euro cu TVA