Ziua Logo
  05:22, marti, 26 septembrie 2023
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
Laguna
Confort si economie 2009-01-20 ora 18:35
Inca mai vezi, taraindu-se pe drumurile rapide sau pe cei 200 de kilometri de autostrada, cate o Dacie 1300 in care un tataie se tine tantos in trafic cu masina pe care a ingrijit-o toata viata. Dacia 1300 a fost copia fidela a lui Renault 12. In Romania a evoluat pana la Logan.

In Franta pana la Laguna 3. Desi au stramos si produ cator comun, diferenta dintre cele doua masini este uriasa. Am testat vreo 255 de kilometri Laguna 3, o limuzina lansata de produ catorul francez, in Romania, in primavara anului trecut. Concluzia: o masina mare, confortabila si economica.

A fost anuntata in iunie 2007 si prezentata, in premiera, la Salonul de la Frankfurt din septembrie acelasi an.

Laguna a evoluat pe firul Renault 12, 18, 21. S-a consacrat ca o masina sigura, spatioasa, confortabila. Imparte platforma cu partenerii de alianta de la Nissan, pe care japonezii au construit Altima, o limuzina de clasa medie dedicata exclusiv consumatorului american, si Murano, un SUV mediu vandut in Romania ca alternativa de lux.

Fata de versiunile anterioare, Laguna 3 a cunoscut imbunatatiri mai ales din punctul de vedere al soferului. Si ma refer aici la cateva hibe pe care modelele Renault construite inainte de parteneriatul cu Nissan le aveau: o franare brutala si un ambreiaj care tinea atat de sus incat niciodata nu-ti puteai alege o pozitie comoda in scaun. Spre surprinderea mea, aceste doua probleme nu le-am mai regasit nici la modelul Laguna, nici la Koleos, primul SUV Renault despre care o sa vorbesc in numerele viitoare ale paginii Auto. Corectia este binevenita si contribuie la un confort ridicat. In schimb, mode larea platformei D de catre francezi a scos un design care mie nu-mi place deloc. Il preferam pe cel de la Laguna 2, care facea ca limu zina sa para mai serioasa, in segmentul pe care de fapt il si vizeaza. Probabil pentru imbunatatirea factorului aerodina mic, care contribuie la consumul de combustibil, s-a ales o curbura prea pronuntata pentru capota fata, care face ca Laguna sa para turtita. Cu o lungime de 4,7 metri si o latime de 1,8 metri, limuzina Renault are o alura impunatoare si desi pare a se misca ca o barca, se asaza bine pe sosea.

Pentru drum lung

Am testat un model in echiparea Pivilege, dotat cu motor diesel de 2 litri si 150 de cai putere. Prin oras masina se descurca binisor, este usor de manevrat, dar datorita gabaritului destul de mare este greu de gasit un loc de parcare. La drum lung, obisnuit, pe DN1, masina s-a asezat bine si a transformat cele cateva ore intr-un timp pe tre cut lejer. Pe autostrada, Lagu na se infige rapid si mananca kilometri pe nesimtite. Motorul creeaza suficienta forta pentru orice demaraj sau pentru orice depasire ai de gand sa faci. Impre sionant este insa consumul. Deosebit de bun pentru o masina din aceasta clasa, care cantares te 1600 de kg. Computerul de bord a indicat, pe autostrada, la o medie de 130 de km/h un consum de 8,5 la suta de kilometri; 5,8 litri/suta de km dupa 120 de km parcursi la o viteza medie de 85,4 de km/h in extraurban si o cifra mixta de 7,5 litri de motorina la o medie de 41,2 km/h si 175 de km parcursi. Laguna a rulat fara probleme la viteze de 180-190 de km/h pe circuit, fara ca zgomotul motorului sa perturbe muzica din habitaclu. O nota de zece pentru suspensii care anuleaza orice groapa din carosabil. ABS-ul intra destul de rapid cu un zgomot relativ mare si lovituri destul de insemnate in pedala de frana. ESP-ul m-a ajutat sa ma descurc prin traficul bucures tean pe polei si zapada chiar si cu cauciucuri de vara. Principalii rivali ai Lagunei sunt Ford Mondeo, Peugeot 407 si VW Passat.



Design exterior 6

Design interior 8

Utilitate interior 8

Calitatea materialelor 8

Pozitie in scaun 8

Vizibilitate fata 8

Vizibilitate spate 7

Sistemul de franare 8

Capacitate portbagaj 8

Directie 8

Suspensii 10

Feeling 8

Consum 9

Pret 8

1,6 16 V 110cp de la 17.900

2.0 16V 140cp de la 19.600 la 22.600

2.0 Turbo 170cp de la 23.600 la 25.099

1,5 dCi 110cp de la 19.401 la 20.900

2,0 dCi 150cp de la 22.800 la 25.900

* preturi in euro cu TVA, in functie de dotari

Rafinament

Laguna 3 recupereaza punctele pierdute la exterior cu cele castigate la interior. Materiale de calitate, bine finisate si asamblate, multitudine de spatii de depozitate, o linie bine conturata a bordului, fac din habitaclu un spatiu perfect pentru petrecerea timpului in trafic. In plus, intr-o echipare completa, soferul are la dispozitie o serie de gadgeturi si inovatii auto de mare utilitate: faruri bi-xenon adaptative, card inchidere/deschi dere si demaraj "Maini libere" (foarte util), senzori de lumina si ploaie, parcare asistata, control de pe volan al sistemului Auditorium Cabasse 230W cu magazie de CD si noua difuzoare. Laguna testata de mine avea disponibila si o trapa panoramica de mari dimensiuni, care crea in masina o lumina foarte placuta. Mai trebuie spus ca a inregistrat la testele Euoncap cinci stele, gratie airbagurilor frontale, laterale pentru torace-bazin, cap si a celor pentru pasagerii din spate.

Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02514 sec.