Ziua Logo
  01:38, vineri, 22 septembrie 2023
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
DRIVE TEST
AURIS - Reinventarea fiabilitatii 2008-07-10 ora 17:28
-- Auris este ultimul model de marca lansat de Toyota. Aparut in 2007 sub aceasta denumire in Europa, masina este construita pe o platforma comuna cu cea a Corollei, motiv pentru care a si fost confundata cu aceasta. Auris este un hatchback din clasa compacta, care poate fi folosita mai repede ca o masina pentru o familie nu foarte mare. Pretul este comparabil cu cel al rivalelor de clasa, VW Golf sau Alfa Romeo 147. Fiabilitatea japoneza si inovatiile tehnologice incluse pot inclina balanta in favoarea celor care vor un Auris.
Am avut la teste un Auris cu motor pe benzina de 1,6 litri si 124 de cai putere. L-am incercat prin Bucuresti si imprejurimi pentru ca am vrut sa vad cum se comporta in conditii de trafic zilnic. Masina este comoda la traficul bucurestean, desi nu are dotari care sa iasa din standard. Cockpitul soferului pare putin desprins din filme science-fiction. O tendinta specifica japonezilor, care nu a mers pana intr-acolo incat sa egaleze Honda Civic. Maneta schimbatorului de viteze este plasata pe consola centrala care se prelungeste cu un arc de cerc lasand spatii de depozite atat deasupra ei cat si sub ea. Forma acesteia nu permite insa montarea unei cotiere care ar face mai usoara calatoria lunga. In lipsa ei, soferul este obligat sa-si tina mana agatata de schimbatorul de viteze. Materialele folosite la interior sunt destul de bune, dar plasticul cromat care acopera consola si partile superioare ale usilor, este predispus la zgariere si jupuire, ceea ce-l face putin fiabil in timp. Aurisul este o Toyota tipica. Antifonarea buna face ca motorul sa nu fie simtit in habitaclu. Dintre caracteristile noului model ar fi de semnalat sistemul care nu permite pornirea fara apasarea temeinica a pedalei de ambreiaj sau iluminatul de bord tip Optitron. Instrumentele Optitron sunt concepute pentru a mari vizibilitatea si pentru a reduce stresul vizual. Foloseste leduri pe fiecare cifra si pe acele indicatoare. Micsoreaza efortul ocular pentru a face indicatorale de bord vizibile indiferent de nivelul luminii ambientale. Aurisul dispune de indicatoare pentru schimbarea optima a treptelor de viteza. Cel mai probabil acestea au fost presetate la autovehicolul testat pentru un consum redus de combustibil pentru ca imi cerea sa trec intr-o treapta superioara imediat ce depaseam 2000 de rotatii/secunda. Masina este linistita, dispune de o acceleratie liniara fara sa sesizezi vreun zvac. Pozitia la volan este relativ inalta, comparabila cu a mini-suvurilor.

Motor nou

Motorul este complet schimbat. 1ZR-FE este un propulosr de 1,6 litri pe benzina introdus fabricat din 2007. Silentios si puternic pentru capacitea lui - 124 de CP si 157 de Nm - motorul este construit cu tehnologia VVT-i. Rata de control variabila a valvelor a permis o reducere a noxelor si a consumului de carburant. Cum noxele nu le-am masurat va pot da cateva cifre despre economicitatea Auris-ului. Eu am inregistrat un consum de 14,9 litri/suta dupa 70 de kilometri parcursi in Bucuresti, bara la bara, inclusiv climatronicul. In afara localitatii, dupa circa 100 de km, masina a consumat 6,9 litri conform computerului de bord, cifra din care ar trebui sa scadem ceva pentru functionarea aerului conditionat. Consumul mixt inregistrat a fost de 9,6 litri/suta de km. O cifra pe care de altfel am gasit-o si atunci cand am preluat masina si care fusese calculata dupa parcurgerea a 3370 de km. Nu trebuie sa te astepti de la un Auris cu motor de 126 de cp sa te bage in scaun, decat daca il tii turat la peste 4000 de rot/secunde. In repriza de atingere a valorii de 100 de km/h am inregistrat 11,4 secunde, cel mai bun timp, cu o secunda peste valoare de catalog. Un mare plus pentru sistemul de franare. Auris a oprit in 31 de metri cu toate ca are 1300 de kg. ABS-ul nu se aude aproape deloc dar isi face treaba foarte bine in combinatie cu discurile prezente atat la rotile motoare cat si la cele de pe spate. La capitolul siguranta, Toyota Auris este practic impanzita de airbaguri, inclusiv cortina si pentru genunchii soferului. In concluzie, este o masina care se adreseaza mai degraba unui sofer prudent ce doreste confort si siguranta, nu vrea un spatiu prea mare si crea sa plateasca 18.000 de euro pe o masina cu tehnologie 2007 care sa-l tina cativa ani.

Preturi Auris

1.4 VVT-i de la 13.900 la 17.000

1.6 VVT-i de la 17.210 la 19.648

1.4 D-4D de la 16.725 la 19.583

2.0 D-4D de la 19.940 la 21.620

* in euro cu TVA, in functie de varianta de echipare

pagina realizata de Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02295 sec.