Chiar daca nu esti un fan SEAT, nu poti sa nu remarci ca producatorul spaniol pastreaza aceeasi forma, inconfundabila, indiferent de clasa in care se incadreaza. Altea este un model care in Romania s-a bucurat de succes, fiind cel mai bine vandut produs al marcii SEAT. Pentru Freetrack, asteptarea este mai mare avand in vedere ca modelul dispune de tractiune integrala permanenta, ceea ce il face foarte atractiv pentru romani. Altea Freetrack este incapatoare, bine finisata, puternica, relativ usoara pentru clasa ei (1.568 de kg) si cu un raport calitate/pret care o face competitiva pentru segmentul cross-over. Am parcurs 662 de km, majoritatea dintre acestia pe drumuri cu aderenta scazuta cauzata de ploaia cazuta din abundenta in weekendul in care a avut loc drive-testul. Masina s-a comportat impecabil, indiferent de viteza si de conditiile atmosferice, gratie si sistemelor integrate: servotronic, ESP, DSR. Dupa 145 de km parcursi la o viteza medie de 132 de km/h, consumul a fost de 9,1 litri la suta de km, o cifra foarte buna pentru un cross-over cu tractiune integrala permanenta inaintand rapid pe ploaie abundenta, chiar torentiala. N-as vrea sa spun care au fost vitezele atinse pentru ca am fost mustrat de catre Politia rutiera - sesizata la randul ei de un cetatean in urma aparitiei articolelor in ziar - pentru faptul ca am depasit viteza legala pe drumurile publice. Iar o relevare a caracteristilor tehnice ale masinii m-ar pune in contradictie cu prevederile Codului Rutier. Drept pentru care as arata ca in cadrul unui drive-test efectuat in afara drumurilor publice, cum ar fi pista "Delta" a Aeroportului Aurel Vlaicu, Altea Freetrack este capabila sa ruleze cu 185-190 de km/h in conditii de ploaie fara ca efectul de acvaplanare sa se faca simtit. Cei 170 de cai putere sunt transmisi la cele patru roti prin intermediul unei cutii de viteza cu sase rapoarte. La inceputul cursei, treptele par sa miste putin cam lenes masina, insa dupa scurt timp are zvacul care face deliciul unui motor diesel puternic. De aici si timpul bun inregistrat pana la suta de km/h, respectiv 9,1 secunde, cu patru sutimi peste varianta de catalog. E drept ca si consumul de motorina a fost semnificativ. La acest capitol, cifrele de la bord au indicat: 8,1 in regim extraurban si 13,4 in Bucuresti. Un mare plus pentru sistemul de franare. Am oprit in 24 de metri de la 100 de km/h si am franat de urgenta, fara probleme sau pierdere de directie, de la 150 de km/h. La pretul de 28.524 de euro cu TVA, Altea Freetrack are in dotare scaune incalzite, airbaguri frontale, laterale si cortina, climatronic, senzori de ploie si lumina, sistem audio cu opt boxe si ecran cu intrare audio-video pentru pasagerii din spate.

Preturi Altea freetrack

2.0 TFSI / 200 CP 4x4 27.443

2.0 TDI / 140 CP 2x4 24.987

2.0 TDI / 170 CP 4x4 28.524

* in Euro cu TVA

Costuri intretinere 2.0TDI/170CP

Ulei si filtru ulei 921

Inspectii 30000 km 1072

Inspectii 60000 km 665

Lichid frana 168

Total pana la 90.000 km: 3114

* in RON fara TVA, consumabile si manopera