Ziua Logo
  10:30, joi, 28 septembrie 2023
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
DRIVE TEST
Mazda 2 - masina anului 2008-04-21 ora 15:03
-- Mazda 2 a fost declarata, la Salonul Auto International de la New York, masina anului 2008 in lume. La competitie au participat 39 de autoturisme, cel mai mic model al constructorului japonez reusind sa devanseze Fordul Mondeo si Mercedes C Class. Mazda 2 a urcat pe podium si la categoria design stand alaturi de Audi R8 si Volvo C30. Am testat si noi cea mai puternica si mai accesorizata varianta prezenta pe piata romaneasca: 1.5i/GT
Cu o fata total schimbata in comparatie cu vechiul model care poarta denumirea Demio, mentinut si la varianta 2007 pe piata japoneza, Mazda 2 reuseste sa se faca remarcata in trafic de la prima privire. Linia caroseriei creeaza senzatia unui automobil lung si agresiv, comparabil, la scara redusa, ca fratele cel mare CX-7. Alura sportiva s-a simtit cel mai bine in combinatie cu motorul de 103 cai putere. Un cuplu de 137 de N/m inseamna, pentru o masinuta de o tona, o agilitate remarcabila in traficul bucurestean. La fel si la drum lung. Am incercat Mazda 2 de-a lungul a 361 de kilometri. 174 dintre acestia i-am facut pe autostrada Bucuresti-Pitesti, in cursul saptamanii. Tinuta de drum a fost buna, in ciuda greutatii reduse a automobilului si a inaltimii relativ inalte, de 1475 mm. Nici rafalele de vant lateral, nici efectul Beronulli care apare la trecerea pe langa TIR-uri, n-a miscat Mazda 2 de pe traiectorie chiar si la viteze de 180 de km/h. Atat am reusit sa ating, fara emotii, pe A1. Nu ca cei 103 cai putere n-ar fi putut mai mult, ci pentru ca traficul saptamanal de pe drumul spre Pitesti nu-ti permite reprize mai lungi. Valoarea de catalog este de 188 de km/h. Zgomotul produs de motor la aceasta viteza nu dernajaza, fiind acoperit lejer de playerul mp3. Apropo de sistemul de sunet, acesta nu este la fel de incantator ca cel de pe CX-7 si distorsioneaza evident in ultimul sfert de cursa al amplificatorului. E drept ca nici boxele de pe Mazda 2 nu sunt JBL. Consumul pe autostrada, la viteze de peste 150 de km/h, a fost de 10,5 litri/100 de km. Putin peste, 11 litri/100 de km, am inregistrat dupa 187 de km parcursi prin Bucuresti, in regim saptamanal si de weekend. Consumul indicat de computerul de bord al autoturimsului, dupa 8846 de km, era de 8,6 litri/100 de km. La rubrica sprint, Mazda 2 a atins 100 de km/h in 10,5 secunde, cu o sutime peste valoare de catalog, in trepte de viteza schimbate la 6000 de ture, atunci cand atinge teoretic puterea maxima si nu la 4000 de ture, cand se inregistreaza cuplul maxim. Franarea de la aceasta viteza, pana la oprirea completa, cu beneficiile sistemelor ABS si EBD, s-a facut, pe drum de asfalt uscat, in 35,6 metri. La capitolul plusuri as trece suspensia care a facut fata cu succes oricarei gropi bucurestene, dar si virajele la viteze de peste 100 de km/h, precum si directia precisa care face ca sofatul la volanul unei Mazda 2 sa fie distractiv. Nu mi-a placut plasticul negru si tare folosit la interior pe care se vede orice urma de praf. Acesta imprima un plus si o nota de sobrietate, nepotrivita cu modelul care se adreseaza, in primul rand, segmentului tanar si feminin. Tot la impresii negative ar mai fi de enumerat zgomotul produs de ABS si relativa pierdere de directie la franarea brusca. Varianta testata costa 14.590 de euro cu TVA, bani in care sunt incluse jante de aliaj de 16 toli, aer conditionat automat, TCSADSC (control electronic al tractiunii si stabilitatii), Smart-Card, senzori de ploaie si lumina, incalzire in scaune pentru sofer si pasager, oglinzi rabatabile, sase airbaguri. Volumul portbagajului este de 250 de litri si de 758 de litri in varianta cu banchetele spate rabatate.

Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02961 sec.