Ziua Logo
  11:32, joi, 28 septembrie 2023
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
DRIVE TEST
CX-7 - muschi si frumusete 2008-02-26 ora 14:59
-- Fratele cel mare de la MAZDA atinge 100 km/h in 8 secunde
Mazda a reusit sa creeze un SUV sportiv cu care are toate sansele sa ocupe un loc bun intr-un segment mult disputat de marile companii producatoare de automobile.

Am pus la inceput concluziile pentru ca CX-7 m-a impresionat prin raportul calitate-performanta/pret. Si nu a fost numai parerea mea, ci si a colegilor care doar au vazut-o si i-au testat confortul. N-au apucat sa-i simta puterea. Pentru ca acolo Mazda CX-7 este cu adevarat dezlantuita. Propulsorul MZR de 2,3 litri turbo cu injectie directa scoate nu mai putin de 258 CP si un cuplu impresionant, pentru un motor pe benzina, de 380 Nm. In plus este aproape tacut, doar instrumentele de bord tradeaza faptul ca masina e pornita.

Dealerul Arian Motors ne-a pus la dispozitie un model Revolution, echipat full-option. De fapt, la Mazda, optionala este doar trapa. Scaunele din piele incalzite, sistemele de protectie, clima, jantele de aliaj, faruruile adaptative cu xenon sau sistemul audio cu noua boxe Bose si mp3 player cu sase discuri vin in varinata standard la un pret cu TVA de 32.700 de euro. Primul drum pe care l-am facut a fost pe Bucuresti-Pitesti. CX-7 pare nascuta pentru autostrada. Pozitia la volan este perfecta, ergonomica, scaunul de piele este senzational. Demarajul este ca al unei masini sport. Peisajul te fura si ajungi la viteze de croaziera de 160-180 de km/h fara sa simti. N-am sarit de 200 pentru ca pe A1, la ore de varf, e riscant. Am avut senzatia ca pot parcurge o mie de km fara efort. Dupa incursiunea pe autostrada, care la noi seamana mai mult cu un drum prin Capitala, am considerat ca e vremea sa vedem ce poate tractiunea 4x4 cu care e dotata CX-7. La o prima confruntare cu sleaurile, masina s-a descurcat bine. Sistemului Active Torque Split All-Wheel Drive Transmission face ca puterea sa fie tot tipul sub control. 260 de cai manuiti cu grija te pot scoate din cele mai urate noroaie. Asa s-a si intamplat. Pana la urma, am reusit sa ma impotmolesc intr-o balta acoperita cu gheata. Dupa vreo zece minute, am mutat cele doua tone din sleau. A urmat o incercare de a propti colosul pe coasta barajului de la Mihailesti. Sa vad cum sta cu unghiul de atac. N-a fost o problema, insa prea sus n-am incercat sa ajung pentru ca puterea dezlantuita in combinatie cu panta si faptul ca totusi este un SUV si nu o masina de teren, m-a facut sa-mi stapanesc elanul. Oricum, am fost multumit pentru ca in fond CX-7 este ca o limuzina, in sens comun.

Revin o clipa la motor, pentru ca este cu adevarat impresionant. Am reusit sa ajung la 100 de km/h in 8,2 secunde, cu doua sutimi peste valoare de catalog. Spre comparatie, Porsche Cayenne 3.6 290CP V6 are valoare de catalog 8,5 secunde. Frana cu ABS si EBD a mers impecabil. La fel si Sistemul de stabilitate dinamica (DSC) si cel de control al tractiunii (TCS). Acum sa nu vorbesc despre ce nu mi-a placut. Pe primul loc as pune ornamentele din plastic negru lucios, aidoma celui de telefon mobil. Sunt prezente pe volan, consola si manerele portierelor. Mai exista cateva materiale neconforme cu o masina atat de frumos desenata, pe plafon sau anumite parti ale bordului. In rest, n-am gasit altceva care sa ma deranjeze, decat poate pretul petrolului in permanenta atingere a unui maxim istoric. CX-7 este frumos, puternic, comod, sigur dar totul are un pret. Si acesta nu al masinii in sine, ci al consumului: 20,3 de litri/suta la o combinatie oras, off-road, condus sportiv; 13,4 litri/suta pe autostrada la o viteza de croaziera de 160-180 km/h.

Preturi in service

5000 km 66

15.000 km 154

30.000 km 209

45.000 km 358

60.000 km 339

75.000 km 154

90.000 km 575

105.000 km 161

* in euro, cu manopera

Pentru comentariile anterioare:

http://www.ziua.ro/display.php?data=2008-02-22&id=233539

pagina realizata de Catalin VARZARU  

 Comentarii: Afiseaza toate comentariile | 
frumoasa, dar nesatula   de ortadog
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02435 sec.