N-are o forma care te-ar putea impresiona. N-are un nume comun. Subaru este o marca pentru cunoscatori, nu este masina populara a neamtului devenita febletea romanului postdecembrist.

Insa Outback este un crossover, ajuns la a treia generatie in doar 13 ani, care poarta marca autentica "made in Japan". Totul este facut precum sabia unui samurai, precis si sigur, cu grija pentru detalii si caracteristici ca in manual.

As da un singur exemplu: viteza maxima care presupune atingerea unei limite a intregului ansamblu. Aceasta este de 200 de km/h. Am reusit sa merg, fara prea mare efort, cu 199 de km/h pe pista de incercare. La aceasta viteza limita, masina s-a comportat perfect, iar motorul dadea semne ca poate depasi cifra din cartea tehnica.

Inainte de a fi impresionat de felul cum merge atat in traficul urban, dar mai ales in cel de cursa lunga, trebuie sa ma opresc asupra habitaclului. Foarte comod, elegant si bine lucrat. Cu grija pentru detalii si fara cusur. Poate la aceasta senzatie au contribuit tapiteria din piele bej si usile fara rame, amanunt intalnit doar la masinile sport sau de clasa lux.

Comod si sigur

Acest model face parte dintr-un segment pe care japonezii de la Subaru, specialisti in transmisia 4x4, s-au gandit s-o divizeze in trei segmente: Forester, Outback si Tribeca. Sau altfel spus, un SUV compact, unul de oras si altul de clasa lux.

Daca ar fi sa descriu cu un cuvant Outback-ul acela ar fi comoditatea. La volan, in locul pasagerului din spate, oriunde, drumul cu aceasta masina mi s-a parut placut chiar si intr-un trafic ca acela din Bucuresti la orele de varf ale circulatiei. Cifrele dau de gol slabiciunea Outbackului: consumul destul de ridicat pentru un diesel. La o viteza medie de 130 de km/h pe autostrada, in regim de tractiune integrala permanenta si clima, masina a inghitit 8,6 litri de motorina la suta de km. Pe circuit, la 185 de km/h, consumul ajunge la 10,8 litri/suta de km. Am accelerat in 9,6 secunde pana la 100 de km/h (cu 0,4 secunde peste cifra de catalog) si am franat in 34 de metri pe asfalt uscat. Consumul urban la o viteza medie de 24 de km/h a fost de 11,8 litri/100 de km. Cifrele sunt semnificative pentru un propulsor diesel care nu se remarca printr-un zvac simtitor, cel putin pe aceasta masina care cantareste 1.570 de kg. Dintre elementele care nu mi-au placut as remarca cutia de viteze la care treptele 1 si 3 sunt mai scurte decat celelalte si destul de apropiate intre ele. Pentru un sofer neobisnuit cu masina, pot exista momente cand cele doua trepte pot fi confundate. La capitolul siguranta este de ajuns sa spun ca pasagerii sunt, practi, inconjurati de air-bag-uri. Pretul pentru Outback echipat cu motor diesele si tractiune integrala permanenta simetrica este intre 31.416 si 33.320 de euro cu TVA, in functie de varianta de echipare.
Preturi revizii
15.000 km 216.25

30.000km 298.97

45.000km 216.26

60.000 km 554.63

75.000km 216.25

90.000km 298.97

105.000km 216.25

* preturi in euro fara TVA