
Colt are o istorie de cinci decenii. Cu cateva generatii la activ, emanciparea a aparut in 2003 cu modelul care se mai produce si azi. Din 2009 insa, a fost adaptat cu un design care s-a dovedit a fi de mare succes pe modelul Lancer. Daca la interior nu sunt prea multe modificari, in ceea ce priveste impactul vizual frontal lucrurile stau cu totul altfel. Asta pentru ca formele aerodinamice care imita un avion de lupta au fost reluate si pe Colt. Pe sosea, supermini-ul se arata mult mai agresiv. Iar in varianta de motorizare si echiparea testata de mine - Ralliart, motor de 150 de cai - chiar se misca precum argintul viu. Designerii europeni, alesi de japonezi sa redeseneze mezinul familiei, au umblat si la partea din spate. Liniile sunt acum mai drepte, s-a renuntat la curburile de la stopuri. In plus, exista posibilitatea montarii unui eleron care la aceasta masina chiar nu are numai o functie estetica. Datorita greutatii relativ reduse si a inaltimii destul de mari, la viteze sporite eleronul isi dovedeste calitatile. Tinand cont ca masina propulsata cu cei 150 de cai poate atinge peste 200 de km/h, aerodinamica trebuie stapanita pentru ca stabilitatea sa ramana in limitele manevrabilitatii.

Redesenare

Despre designul interior n-ar fi foarte multe de spus. S-a umblat mai mult la partea de ornamente, s-au schimbat indicatoarele de bord, butoanele de actionare a aerului conditionat. Am remarcat sistemul audio bun care permite ascultarea in conditii propice si la turatii ale motorului de 5000 de rot/min. Aici un plus este acordat antifonarii reusite. Scaunele sunt un alt punct forte al micului Colt, pozitia la volan dovedindu-se comoda chiar si la drumuri lungi, lucru nu foarte intalnit la o masina de aceasta talie. Exista suficient loc si pentru pasagerii din spate, dar nu mai mult de doi, desi conform talonului poti transporta si trei persoane. Oricum, cinci oameni plecati sa colinde lumea aproape ca n-ar avea loc de bagaje. La acest capitol, Coltul sta prost, existand probleme chiar si la o sesiune de cumparaturi dintr-un hipermarket.

Furios si iute

Pe sosea noul Colt se misca iute. Propulsorul turbo pe benzina de 1468 de cm3 dezvolta 150 de cai putere la 6000 de rot/min si 210 Nm la 3500 de rot/min. Masina zvacneste si iese prima in trafic. Datorita dimensiunilor reduse poate face slalom prin aglomeratie. La drum intins, ruleaza fara probleme, directia se intareste odata cu cresterea vitezei, iar suspensiile ferme sunt demne de o sportiva. Relativ inalta (1,52 m) si destul de usoara, masina nu este ferita de efectul Bernoulli care apare la rulajul cu viteza mare pe langa TIR-uri. Colt a mers fara probleme pe circuitul de incercare la viteze de 195 de km/h. Franarea brusca se face cu oarecare emotii, existand un mic derapaj stanga-dreapta. Acesta se simte si la demarajul in tromba din cauza fortei mari distribuite doar pe puntea din fata.

Cele doua exemple nu apar doar la Colt, ci sunt o caracteristica a masinilor mici sport. Este de remarcat zgomotul placut pe care-l produce turbina si esapamentul, chiar si la ralanti. Pentru ca cel mai tare m-a speriat eventualul consum, vreau sa spun ca acesta s-a incadrat in limita unei masini de clasa medie. Bun, avand in vedere ca sub capota exista un motor turbo pe benzina. La viteza de 130 de km/h pe autostrada, computerul de bord a indicat opt litri. In oras, consumul a ajuns la 11 in conditiile unui trafic bara la bara cu reprize de demaraj in tromba. Pentru un consum decent se poate urmari indicatorul de schimbare optima a vitezelor care este prezent pe bord. Noul Colt este o masina cu accente sportive destinata celor care vor sa se strecoare fara probleme prin trafic si care doresc sa simta, din cand in cand, adrenalina din fratele mai mic al lui Evo.

Design exterior 8

Design interior 7

Utilitate interior 8

Calitatea materialelor 6

Pozitie in scaun 8

Vizibilitate fata 8

Vizibilitate spate 7

Sistemul de franare 8

Capacitate portbagaj 4

Directie 8

Suspensii 8

Feeling 9

Consum 7

Pret 7

1.1 75cp 7495 - 8968

1.3 95cp 9367 - 10519

1.5 109cp 11251 - 11810

1.5 turbo 13.978

* preturi in euro fara TVA
