
Navara este pick-up-ul de la Nissan aflat la a treia generatie. Dupa modelele D21 si D22 fabricate intre 1986 si 2004, compacte in segmentul lor, in 2005 a aparut pe piata D40, un pick-up de clasa medie. Este o masina robusta, incapatoare, dar si comoda, care impune respect pe sosea. Cele 2200 de kilograme sunt deplasate cu o usurinta uimitoare de un propulsor diesel de 2,5 litri intercooler, 171 de CP si 403 de Nm la 2000 de rot/min. Varianta testata de mine dispune de o cutie automata de viteze care furnizeaza zvacul specific unui propulsor pe motorina si reuseste sa duca colosul de 5,2 metri lungime si aproape 1,9 metri inaltime la 100 de km/h in 11,8 secunde. Schimbarea treptelor se face rapid la inceput. In functie de modul in care este apasata pedala de acceleratie, trecerea dintr-o treapta de viteza in alta se poate realiza intr-o maniera sportiva aproape de zona rosie, undeva peste 4.500 de rot/min.

Forma Navarei este agresiva, barele de protectie din otel inoxidabil dand o mai mare senzatie de siguranta decat cea pe care o inspira gabaritul masinii. Cabina dubla este incapatoare, atat pentru ocupantii locurilor din fata, cat si pentru cei trei pasageri care pot sta in spate. Materialele folosite sunt specifice gamei din care face parte masina, tari si sigure. Modelul testat avea deja 22.000 de km la bord, dar nu scotea niciun zgomot, indiferent de denivelarile de pe carosabil, care sa arate ca plasticele tari s-au slabit in timp. Scaunul soferului ofera o pozitie inalta, dispune de reglaj pe verticala si orizontala si de suport lombar. Vizibilitatea este remarcabila atat in fata, in oglinzile laterale mari cat si in spate. In functie de dotari, Navara poate veni cu sistem de navigatie prin satelit, radio cu mp3 player cu bluetooth si sase boxe, comenzi audio pe volan, trapa electrica, sistem de preincazire a motorului. Nu este o masina pentru cei care cauta luxul, dar confortul este o caracteristica a Navarei.

In traficul urban cele mai mari probleme le ridica lungimea destul de mare a masinii, necesitand un pic de atentie la depasiri, si parcarea pentru care chiar trebuie sa existe spatiu.

Orice e posibil

Consumul prin Bucuresti a sarit de 17 litri/100 de km, dupa 130 de km parcursi, cu vreo patru litri pe cifra indicata de producator, dar acceptabila pentru conditiile din Capitala coroborate si cu regimul de drive-test. La drum intins, dupa 100 de km de regim urban exclusiv, consumul a fost de 9,8 litri/100 de km. Intr-un regim mixt de 463 de km, la o viteza medie de 42 de km/h, in conditii de serpetine si escaladari de dealuri, cifra finala a fost de 11,8 litri/100 de km. De remarcat ca la viteze de peste 140 de km/h, bara de transmisie a puterii catre puntea spate (dotata cu diferential blocabil) scoate un uruit destul de pronuntat. Navara poate rula in conditii de tractiune spate, integrala sau integrala cu diferential blocabil si raport de transmisie redus, pentru un cuplu cat mai mare la turatii mici. Unghiul de atac este de 29 de grade, cel de degajare, de 22 de grade, iar cel de rampa, de 18 grade. Garda la sol de 234 de mm si unghiul de panta maxim abordabil de 39 de grade au facut posibila escaladarea fara probleme a dealului de la Paclele Mari, unde se afla Vulcanii noroiosi din judetul Buzau. Inclinatia laterala maxima acceptata este de 49,8 grade, iar adancimea vadului ce poate fi traversat, de 450 de mm. Aici ar fi de spus ca am simitit nevoia unui sistem de asistenta la coborarea in panta, mai ales ca la cutia automata de viteza treapta 1-2 este insuficienta pentru o frana de motor eficienta. Suspensia independenta cu brate triunghiulare duble si resorturi elicoidale pe puntea fata si rigida cu resorturi lamelare pe spate este suficienta pentru orice groapa. La fel si franele cu discuri ventilate, tamburi si ABSAEBD care au oprit mastodontul pe asfalt uscat in 32 de metri. Bena are dimensiunea de 1511 x 1560 x 457 si poate fi carosata in diverse moduri cu optionalele furnizate de producator. Principalii concurenti din segment sunt Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Ford Ranger, Mazda BT50.

Design exterior 8

Design interior 7

Utilitate interior 8

Calitatea materialelor 7

Pozitie in scaun 8

Vizibilitate fata 9

Vizibilitate spate 8

Sistemul de franare 8

Capacitate portbagaj 10

Directie 8

Suspensii 9

Consum 7

Pret 8

2,5L King Cab 28.843*

2,5L Double Cab de la 30.376 la 34.623*

Pachet Premium (P1): 4443*

Diferential blocabil (P2): 747*

Cutie de viteze automata: 1728*

* preturi in euro cu TVA, in functie de model
