Ziua Logo
  16:31, marti, 3 octombrie 2023
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
Navara - te duce in varf 2009-02-02 ora 14:56
Toamna omul devine gospodar. Umbla dupa gonogonele, saci de cartofi, mai schimba o usa, se pregateste pentru iarna grea. Atunci cand are ceva timp, mai trage o fuga la munte. Iar daca-l prinde vremea urata, n-ar vrea sa ramana impotolit pe coclauri. Pentru toate aceste activitati de sezon, exista un tip de masini care se incadreaza perfect in peisaj: pick-up-urile. S-a dus vremea cand acestea aratau doar barbateste. Acum au capatat si aspect de oras. Navara, pe care am testat-o vreme de trei zile pentru traseu de 600 de km, a dovedit ca se descurca in traficul bucurestean, transporta aproape orice, dar urca si cele mai abrupte pante.

Navara este pick-up-ul de la Nissan aflat la a treia generatie. Dupa modelele D21 si D22 fabricate intre 1986 si 2004, compacte in segmentul lor, in 2005 a aparut pe piata D40, un pick-up de clasa medie. Este o masina robusta, incapatoare, dar si comoda, care impune respect pe sosea. Cele 2200 de kilograme sunt deplasate cu o usurinta uimitoare de un propulsor diesel de 2,5 litri intercooler, 171 de CP si 403 de Nm la 2000 de rot/min. Varianta testata de mine dispune de o cutie automata de viteze care furnizeaza zvacul specific unui propulsor pe motorina si reuseste sa duca colosul de 5,2 metri lungime si aproape 1,9 metri inaltime la 100 de km/h in 11,8 secunde. Schimbarea treptelor se face rapid la inceput. In functie de modul in care este apasata pedala de acceleratie, trecerea dintr-o treapta de viteza in alta se poate realiza intr-o maniera sportiva aproape de zona rosie, undeva peste 4.500 de rot/min.

Forma Navarei este agresiva, barele de protectie din otel inoxidabil dand o mai mare senzatie de siguranta decat cea pe care o inspira gabaritul masinii. Cabina dubla este incapatoare, atat pentru ocupantii locurilor din fata, cat si pentru cei trei pasageri care pot sta in spate. Materialele folosite sunt specifice gamei din care face parte masina, tari si sigure. Modelul testat avea deja 22.000 de km la bord, dar nu scotea niciun zgomot, indiferent de denivelarile de pe carosabil, care sa arate ca plasticele tari s-au slabit in timp. Scaunul soferului ofera o pozitie inalta, dispune de reglaj pe verticala si orizontala si de suport lombar. Vizibilitatea este remarcabila atat in fata, in oglinzile laterale mari cat si in spate. In functie de dotari, Navara poate veni cu sistem de navigatie prin satelit, radio cu mp3 player cu bluetooth si sase boxe, comenzi audio pe volan, trapa electrica, sistem de preincazire a motorului. Nu este o masina pentru cei care cauta luxul, dar confortul este o caracteristica a Navarei.

In traficul urban cele mai mari probleme le ridica lungimea destul de mare a masinii, necesitand un pic de atentie la depasiri, si parcarea pentru care chiar trebuie sa existe spatiu.

Orice e posibil

Consumul prin Bucuresti a sarit de 17 litri/100 de km, dupa 130 de km parcursi, cu vreo patru litri pe cifra indicata de producator, dar acceptabila pentru conditiile din Capitala coroborate si cu regimul de drive-test. La drum intins, dupa 100 de km de regim urban exclusiv, consumul a fost de 9,8 litri/100 de km. Intr-un regim mixt de 463 de km, la o viteza medie de 42 de km/h, in conditii de serpetine si escaladari de dealuri, cifra finala a fost de 11,8 litri/100 de km. De remarcat ca la viteze de peste 140 de km/h, bara de transmisie a puterii catre puntea spate (dotata cu diferential blocabil) scoate un uruit destul de pronuntat. Navara poate rula in conditii de tractiune spate, integrala sau integrala cu diferential blocabil si raport de transmisie redus, pentru un cuplu cat mai mare la turatii mici. Unghiul de atac este de 29 de grade, cel de degajare, de 22 de grade, iar cel de rampa, de 18 grade. Garda la sol de 234 de mm si unghiul de panta maxim abordabil de 39 de grade au facut posibila escaladarea fara probleme a dealului de la Paclele Mari, unde se afla Vulcanii noroiosi din judetul Buzau. Inclinatia laterala maxima acceptata este de 49,8 grade, iar adancimea vadului ce poate fi traversat, de 450 de mm. Aici ar fi de spus ca am simitit nevoia unui sistem de asistenta la coborarea in panta, mai ales ca la cutia automata de viteza treapta 1-2 este insuficienta pentru o frana de motor eficienta. Suspensia independenta cu brate triunghiulare duble si resorturi elicoidale pe puntea fata si rigida cu resorturi lamelare pe spate este suficienta pentru orice groapa. La fel si franele cu discuri ventilate, tamburi si ABSAEBD care au oprit mastodontul pe asfalt uscat in 32 de metri. Bena are dimensiunea de 1511 x 1560 x 457 si poate fi carosata in diverse moduri cu optionalele furnizate de producator. Principalii concurenti din segment sunt Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Ford Ranger, Mazda BT50.

Design exterior 8

Design interior 7

Utilitate interior 8

Calitatea materialelor 7

Pozitie in scaun 8

Vizibilitate fata 9

Vizibilitate spate 8

Sistemul de franare 8

Capacitate portbagaj 10

Directie 8

Suspensii 9

Consum 7

Pret 8

2,5L King Cab 28.843*

2,5L Double Cab de la 30.376 la 34.623*

Pachet Premium (P1): 4443*

Diferential blocabil (P2): 747*

Cutie de viteze automata: 1728*

* preturi in euro cu TVA, in functie de model

Text si foto: Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02620 sec.