Ziua Logo
  01:22, vineri, 22 septembrie 2023
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
DRIVE TEST
IMPREZA - Copilul unui campion 2008-03-03 ora 14:30
-- Un 4x4 nascut dintr-un castigator de raliuri pentru traficul de zi cu zi
Subaru este o masina diferita de toate celelate. Asta se simte dupa prima cheie, atunci cand motorul boxer incepe sa scoata sunet specific. Iti da senzatia ca te afli intr-o masina de curse. Si nici n-ai fi departe cu presupunerile pentru ca noua Impreza are genele unui campion de WRC.

Japonezii de la Fuji Heavy Industries s-au gandit sa ofere soferilor amatori tehnologia unei masini de curse. Subaru Motors Trading ne-a pus la dispozitie, pentru teste, modelul de 1,5 litri si 107 CP. Sa adauga ca, fiind un Subaru, masina standard dispune de tractiune integrala permanenta.

Impreza 2008 vine cu o fata total noua. Constructorul japonez s-a gandit sa penetreze piata modelelor compacte, cea mai mare din industria auto, cu riscul de a-i dezamagi pe fanii inraiti ai celor sase stelute. Imaginea pe care ti-o creaza noul model este al unei autovehicul bine legat, cu o atitudine agresiva si o garda la sol periculos de mica pentru drumurile romanesti, de doar 155 de mm, dar fara probleme in trafic, asa cum s-a dovedit. Prima senzatie de bine o ai cand te sui la volan. Scaunul soferului este conceput sa te imbratiseze, cu promisiunea de a te tine strans si sigur, daca va fi cazul. Razvan Antoniu, director de vanzari Subaru Motors Trading, imi spunea ca inginerii si designerii au muncit ani de zile la scaunul soferului. Si au facut treaba buna. Trebuie sa spun ca pe parcursul celor 271 de kilometri pe care i-am parcurs, fie ca m-am aflat pe autostrada, fie ca am stat in traficul bucurestean, nu m-am simtit vreun moment incomod sau obosit. Mi-a placut interiorul ce nu da impresia ca ar fi fost conceput de japonezi. Plansa de bord, consola centrala, linia curba dupa care este taiat habitaclul pasagerului din dreapta, pozitia schimbatorului si a levierului de la frana de mana converg catre o ergonomicitate a locului. Langa frana de mana este prezent un reductor pentru cutia de viteze care schimba rapoartele de la cele obisnuite, la unul fix de 1,447. Tehnologia permite un cuplu mare si constant in cazul terenurilor accidentate sau cand e nevoie de forta de tractare. In plus, iti da posibilitatea sa simti sportivitatea Imprezei prin schimbarea rapida a treptelor de viteza, fapt care te face demarezi in tromba. Primul drum pe care l-am facut a fost pe Autostrada Soarelui. Desi viteza constructiva pentru modelul de 1,5 este de 175 km/h, am reusit sa parcurg, fara probleme, mai multe zeci de kilometri la viteze de peste 180 de km/h. Consumul a fost de 12.1 litri la suta, dar a fost inregistrat la modul extrem de testare care a inclus si reprize de masurarea a sprintului. Aici am scos 14,1 secunde pana la 100 de km/h, viteza de la care am reusit sa opresc cele aproximativ 1,5 tone in 32 de metri. Franele - prevazute cu discuri ventilate fata, discuri pe spate, ABS si EBD - au functionat perfect. Masina se comporta admirabil la oricare dintre viteze. Stabila si precisa, noua Impreza nu creaza nici o emotie neplacuta. Nici n-ar avea cum sa fie altfel daca judecam dupa multitudinea de inovatii imprumutate din industria aeronautica sau izvorate din experienta castigata in Campionatul Mondial de Raliu. Transmisia manuala, prevazuta cu diferential central simetric tip AWD, cu alunecare limitata, asigura o directionare sigura si precisa a puterii motorului. In cazul alunecarii unei roti, cuplul este distribuit automat intre axa fata si axa spate. Caii putere sunt furnizati de motorul Subaru Boxer orizontal-opus, pe benzina, prevazut cu Sistem Activ de Control al Valvei ce creste cuplu la turatii medii si joase si puterea la turatii inalte.

La capitolul siguranta, toate modelele dispun de airbaguri duble frontale, laterale si cortina iar cadrele de consolidare ale caroseriei sunt in forma de cerc, ceea ce permite rezistenta la o valoare crescuta a fortelor de impact.

Subaru Impreza 2008

1.5R 5D 5MT PW 107 CP 18,683

1.5R 5D 5MT SK 107 CP 20,468

2.0R 5D 5MT 150 CP 21,777

2.0R - SPORT 150 CP 24,871

2.5R - WRX 5MT 230 CP 33,201

* in euro cu toate taxele incluse

Preturi in service pentru modelul de 1.5

5.000 km 445

15.000 km 835

30.000 km 972

* in RON fara TVA

pagina realizata de Catalin VARZARU

B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02395 sec.