
Filozofia kinetic design, folosita de Ford la modelul Mondeo, va schimba si fata Focusului. Ultima inventie a producatorului american va fi lansata in Romania la sfarsitul lunii martie. Feceliftul evident ar putea face ca modelul de clasa medie sa reintre vertigions in lupta vanzarilor. Modificarile operate de Ford nu se opresc doar la caroserie. Noul Focus va fi dotat cu transmisie optionala PowerShift cu dublu ambreiaj, in sase trepte, aplicata pe motorul de 136CP, 2.0 litri Duratorq TDCi. Producatorul garanteaza o scadere a consumului cu 10%. Emisiile de CO2 vor ajunge la 120g/km pentru turbodiesel si 115g/km pentru propulsorul ECOnetic de 1.6 litri TDCi de 109CP, echipat cu filtru de particule. Acest ultim motor va consuma 4.3 litri/100km. Versiunea are o caroserie coborata cu 10mm pe puntea fata si 8 mm pe puntea spate, ceea ce-i va imbunatatii aerodinamica si va duce la o reducere a consumului. La capitolul gadgeturi putem mentiona priza de alimentare fara capac interior, monitorizarea presiunii in pneuri, stopuri spate cu leduri, priza de 230V. La interior, instrumentele de bord au fost redesenate si iluminate cu rosu pe fundal. Consola centrala a fost regandita dupa conceptul kinetic. Exista cotiera amovibila, sursa de curent de 230V si conexiune USB.

Pe parcursul lui 2008, vor aparea si Sedanul, Focus Coupe-Cabriolet si noul ST.