Ziua Logo
  13:40, duminica, 4 iunie 2023
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
Impreza diesel combinatie reusita 2009-04-15 ora 17:37
Impreza 2.0R SPORT-22.967 - 26.061 euro

Motorul diesel boxer pe masina de curse a japonezilor de la Fuji Heavy Industries. Este ceea ce asteptau de multa vreme cunoscatorii marcii. Pentru ca Subaru este un brand creat de un producator auto independent doar pentru o anumita categorie de soferi. Am testat doua zile noua Impreza diesel, in varianta sport. Aproape 200 de kilometri. Sincer, nu m-as mai fi dat jos din ea. Nu-i fac reclama, cu toate ca masina a facut pentru mine tot ce-am vrut.

Am vorbit despre Impreza, acum vreun an, cand a aparut si in Romania la vanzare. Am descris si motorul diesel boxer de 150 de cai putere si 350 de Nm, si in momentul lansarii si in ceea ce priveste compor tamentul sau pe Outback si Forester. Impreza este ultimul model din familia Subaru care primeste sub capota altceva decat benzina, leit-motivul japonezilor. Un propulsor intr-o constructie speciala, primul de acest tip folosit pe turisme. Un zgomot mai redus, un centru de greutate mai coborat, o intrea ga uzina. N-am sa vorbesc nici despre istoric, nici despre criza, nici despre cum arata Impreza sau ce stie sa faca motorul. Am sa descriu ceea ce am simtit. Cum lucreaza cele doua piese.



Am avut parte la drive-test de modelul sport. Inclusiv de scaunele acelea la care inginerii si designerii japonezi au lucrat ani de zile si care sunt de nota zece. De suspensii care au pastrat masina impecabil pe viraje. De un zgomot ciudat din teava de esapament, ceva ce nu era diesel, ceva ce aduce cu uruitul placut marca Subaru. Am vazut din cockpit bombeul de pe capota prezent, pana acum, doar pe bestia 2,5 litri WRX. M-am plimbat cu o masina de culoarea WR (World Rally) Blue Mica. Adica aia in care erau vopsiti bolizii de curse, atunci cand acestia atacau traseele, inainte de criza economica.

Sase viteze pentru marketing

Prima impresie este ca motorul trage foarte bine. Se simt toti cei 150 de cai, are zvacul placut de diesel. Trecerea dintr-o viteza in alta se face liniar. Cutia are sase rapoarte mai mult din ratiuni de marketing, pentru ca in cinci ar fi fost probabil mai inspirat partajata. Impreza boxer diesel se conduce lin, nelasand impresia ca ai de-a face cu un bolid de peste 1500 de kilograme cu tractiune integrala simetrica.



Este greu sa o scoti de pe traiectoria comandata, n-o poti introduce in supravirare decat cu frana de mana, cand vrei sa abordezi din scurt o curba. Comportamentul este impecabil. In orice stil de condus. Franele se incing la rosu si tin in frau puterea dezlantuita de sub capota. Este o placere chiar si prin trafic urban. Cineva care nu stie ce e o adevarata tractiune integrala, consumul s-ar putea sa i se para un pic cam ridicat. Eu in regim aproape extraurban, adica pe DN1, am scos, in modul sport, 8,6 litri de motorina la 100 de km. In conditii de trafic greu, mai precis dus-intors spre Baneasa, computerul de bord mi-a indicat 12,6 litri/100 de km. Cred ca aceasta este cifra maxima pe care o poate atinge motorul. Cu toate ca avem de-a face cu un pui de campion si o putere relativ mare, ambreiajul este moale, usor de folosit in traficul urban. Acceleratia poate fi lina la un stil linistit de condus. Volanul se misca lejer, si se intareste la viteze mari. As mai mentiona la capitolul chestii "pozitive", oglinzile foarte mari, vizibilitatea buna si sistemul audio.

Bubitele

Si m-as opri aici cu laudele, pentru ca vreau sa trec in revista si ce nu mi-a placut sau m-a intrigat. Desi nu sunt lucruri mari. As incepe cu cel mai enervant. Cotiera. Inutila si nefunctionala. Am mai spus-o, nu-i inteleg pozitia si rostul, putea sa lipseasca. Apoi, portba ga jul este mic pentru o masina de clasa ei. Daca vrei sa pleci in concediu, trebuie sa-ti dramuiesti cu grija geamantanele. Compute rul de bord indica doar doua lucruri, consumul mediu si cel instantaneu. Atat. Si asta undeva pe consola centrala, deasupra casetofonului. Tot la regim spartan s-ar incadra si lipsa unor indicatoare privind fluxul de aer conditionat. Cel putin al unora mai vizibile, care se mearga cu dotari precum incalzirea in scaune sau instalatia de spalare a farurilor. Cat despre motor, am simtit niste trepidatii ciudate atunci cand la ralanti turatia coboara sub 1000 de rot/min. In cele din urma, nu pot sa remarc lucrul care m-a dezamagit cel mai tare, sigla de pe spatele masinii care te anunta ca e un boxer diesel. Kitsch total. Desigur, aceasta trecere in revista a micilor defecte vazute de un observator care trebuie sa gaseasca si nod in papura, n-au de ce sa-l impiedice pe un fan al marcii, cum nici pe mine nu m-ar putea opri, sa-mi iau o asemenea masina, daca, din punct de vedere finan ciar, m-ar trece un asemenea gand. Pentru ca daca fac o comparatie cu modele similiare in segment, n-am alta alternativa sa va ofer. Impreza diesel alearga singura in cursa si doar pentru cine stie ce ii poate pielea.

Design exterior 8

Design interior 8

Utilitate interior 8

Calitatea materialelor 8

Pozitie in scaun 10

Vizibilitate fata 8

Vizibilitate spate 7

Sistemul de franare 9

Capacitate portbagaj 5

Directie 9

Suspensii 8

Feeling 9

Consum 7

Pret 7

Pagina realizata de Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02527 sec.