Ziua Logo
  14:11, duminica, 4 iunie 2023
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
DRIVE TEST
Micul samurai european 2008-02-26 ora 14:50
Masinile de teren sunt preferatele romanilor, cel putin conform statisticilor. SUV-uri sunt scumpe si consuma mult, asa ca si-au facut prima data aparitia in garajele celor cu bani. Le-au asigurat acestora confort, siguranta si, nu in ultimul rand, le-au hranit vanitatea in raport cu ceilalti soferi. Insa, alegerea bogatilor a fost dictata si de starea strazilor, pline vesnic de gropi, a zapezilor de doua-trei zile care blocheaza traficul, a baltilor din zilele ploioase care fac din orase asezari lacustre. In ultimul timp au aparut si oferte pentru clientela mai putin avuta. SUV-uri compacte, perfecte pentru strazile inguste din Europa si pentru aglomeratia din Bucuresti.



Suzuki si Fiat au dezvoltat un proiect comun din care a rezultat SX4 in varianta maghiaro-japoneza si Sedici in cea italieneasca. Linia a fost desenata de Giorgetto Giugiaro, celebrul designer care a conceput pentru Maserati, Lamborghini, BMW sau SAAB. Miza a fost realizarea unei masini 4x4 de mici dimensiuni, la preturi de cost relativ reduse. Am testat un SX4, identic aproape cu fratele de la Fiat. O varianta cu motor pe benzina de 1,5 litri, 99CP si un cuplu de 133 Nm. Dealerul BSMotors ne-a oferit ceva echipat full-option, insa doar cu tractiune fata. Asta era masina pe care o aveau pentru drive-test. Am zis ca daca un 4x2 se va descurca printr-o noua asezare rurala, sigur un 4x4 nu va avea probleme. Am pornit din centrul Capitalei spre comuna Clinceni, cu ochii pe consum. Cand m-am suit in masina, computerul de bord indica 12,5 l/100km. Asa mult? O fi de vina traficul infernal. Dupa o jumatate de ora de mers bara la bara, consumul meu era undeva la 11 litri. N-am ocolit gropile, iar suspensia s-a dovedit destul de rigida. Nu foarte confortabila, dar excelenta pentru curbe stranse, mai ales in cazul unei masini cu o inaltime ce ajunge la 1620 mm. Intr-adevar, virajele in unghi drept la 80km/h n-au clintit SX4 de pe traiectoria dorita. Din Clinceni am pornit spre Ordoreanu, un fost sat acum impanzit de vile cu un teren asfaltat la drumul mare, dar si cu sleauri pline de noroaie.



Micul samuri s-a descurcat excelent, prin noroi, pe zapada, chiar si pe camp afanat. Nici o emotie, desi era un 4x2. La fel si motorul de 1,5 litri. Eu am cronometrat o repriza de 13,1 secunde la 100 km/h, cu schimbarea vitezelor la 5500 de ture, mai mult cu doua secunde peste cifra de catalog. Frana cu ABS si EBD a functionat perfect, masina oprind de la 100 km/h fara cea mai mica emotie pe un drum acoperit de mazga. Mi-au placut oglinzile laterale mari, suprafata vitrata generoasa si chiar pozitia inalta la volan. Nu mi-a dat impresia de tractor si nici incomoditatea din Clio Symbol sau Logan. O problema la Suzuki pare ca a ramas antifonarea, zgomotul mostenit de la modele mai vechi fabricate in Ungaria nefiind eliminate la variantele noi. Cand am ajuns inapoi la dealar, consumul mediu, dupa 65 de km, era de 10,1l/100 de km. Cam mult pentru un motor de 1,5 litri pe benzina. E drept ca si stilul de condus n-a fost tocmai cel economic. Una peste alta, un coleg de breasla mi-a spus ca s-a indragostit de SX4 dupa primul kilomtru parcurs cu el. Pot sa spun ca si pe mine m-a incantat putin mai ales ca pentru scaune incalzite, airbaguri de jur-imprejur, jante de aluminiu, mp3 player, ABS, EBD, aer conditionat automat si alte gadgeturi auto pretul cu TVA ajunge undeva peste 13.000 de euro. Pentru un 4x2, de 1,5 litri. O colega de redactie se plangea ca n-are destul spatiu de depozitare si oglinda de pe parasolar nu e luminata. Se poate, dar ce mai conteaza unde-ti pui rujul daca poti sa conduci zilnic, pe unde te taie capul, un SX4 4x4 dotat cu un motor diesel Fiat de 1,9 litri si 120 CP pe care ai dat putin peste 20.000 de euro. De, mofturi de femeie.

Catalin VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02901 sec.