Ziua Logo
  18:24, luni, 29 mai 2023
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
Dispus la orice 2008-08-06 ora 14:56
Despre Mitsubishi se spune ca era un fel de Fiat al japonezilor. Schimbarea semnificativa a Lancerului sau un drum cu Outlander-ul te face sa gandesti altfel. Am testat pe parcursul a 620 de kilometri unul dintre ultimele SUV-uri compacte fabricate de Mitsubishi in Japonia, pentru piata europeana. Productia s-a mutat, de acum cateva zile, in Olanda, in fabrica de la Born. Ultimul Outlander sosit pe piata romaneasca are sub capota un propulsor nou: dieselul de 2,2 litri de la Peugeot.

Outlander este cladit pe platforma GS dezvoltata de japonezi in colaborare cu DaimlerChrysler in scopul fabricarii modelelor din clasa compacta. Americanii au creat pe aceasta structura Chrysler Sebring, Jeep Patriot, Jeep Compact si Dodge Caliber. Mitsubishi o foloseste pentru Lancer si Evolution. In plus, a imprumutat-o grupului francez PSA la schimb cu propulsorul diesel de 2,2 litri. Peugeot a folosit-o pentru primul crossover din istorie, 4007, iar Citroen pentru C-Crosser.

SUV-ul compact al celor trei romburi este o masina care inspira forta si siguranta. Caroseria rigida si cei 156 de cai putere disponibili la 4000 de rotatii pe minut transforma masina de peste 1800 de kilograme intr-un adevarat bolid. Atunci cand conduci un Outlander inzestrat cu o asemenea putere, ai senzatia ca nimic nu-ti poate sta in cale. Cuplul de 380 de Nm atins la 2000 de rot/min zvacneste ditamai masina la 100 de km/h in mai putin de zece secunde. Motorul reuseste sa propulseze SUV-ul pana la viteze de aproape 200 de km/h. Atunci cand zburam cu 195 de km/h m-am gandit ce impuls trebuie sa posed in acest moment, ce energie sta acumulata in mastodont care se misca precum o felina, si ce s-ar putea intampla daca ea se va descatusa brusc. Aceasta imagine m-a facut sa ridic piciorul de pe pedala de acceleratie si sa revin la miscari mai pamantene, care nu consuma atat de multe resurse. Si pentru ca tot am ajuns la acest capitol am sa dezvolt consumul inregistrat pe diverse sectiuni de drum. Initial, m-am temut pentru buzunarul meu atunci cand m-am gandit ca am de hranit un motor de 2,2 litri. O sa incep cu partea cea mai grea a traseului: mersul piticului. A rezistat si masina, si ambreiajul dupa 35 de km de ambuteiaj la finalul carora viteza medie atinsa a fost de 14 km/h, iar consumul de 15 litri la suta. Mai mult decat multumitor, pentru ca din acesti litri trebuie scazuti cei consumati de aerul conditionat. Si nu-s putini. Computerul de bord arata undeva intre 1,3 si 1,9, in functie de fluxul de aer. Consumul dupa 284 de km, la o viteza medie de 76 de km/h, a fost de 9,4 litri, inclusiv climatronicul. La o cifra pastrata de tempomat la 145 de km/h, se duceau din rezervorul de 60 de litri fix zece la fiecare suta de kilomtri. Ar trebui sa adaug ca acest consum a fost inregistrat in conditii de 4x4 automat.

4x4 necesar

Tractiunea integrala este utila nu numai in locurile pentru care a fost destinata, ci si pe autostrada. Sporeste siguranta si distribuie judicios herghelia de cai putere furnizata de propulsor. In sistem de transmisie 2x4, la accelerare brusca se pierde aderenta, iar efectul, in ciuda interventiei sistemului ASTC (controlul activ al stabilitatii si tractiunii), este neplacut. In plus, axul cardanic ce trece pe sub masina nu produce un zgomot deranjant. Oricum acesta este acoperit de cel al motorului, destul de pregnant, dar nu peste ceea ce poate furniza impecabilul sistem audio Rockford Fosgate cu radio mp3, opt difuzoare si un subwoofer amplificator de 650W montat in portbagaj. La varianta testata - Outlander 2.2 DI-D NAVI ce sare de 40.000 de euro cu TVA - era prezent si un sistem multimedia cu HDD de 30GB, DVD si GPS. De altfel, modelul de top transforma crossoverul intr-un executiv prin prezenta fotoliilor incalzite din piele, torpedoului refrigerat, a multitudinii de spatii de depozitare si a spatiului generos. Un amanunt interesant este camera de luat vederi pentru parcarea cu spatele ce permite manevrarea cu ochii pe ecranul color de sapte inch. Cateva cuvinte despre ce nu mi-a placut. Scaunul soferului, in ciuda multiplelor reglaje electrice, s-a dovedit incomod la drum lung. La aceasta senzatie au contribuit si suspensiile independente foarte tari. Volanul este reglabil doar pe inaltime. Materialele folosite la interior sunt bune, dar nu sunt din gama premium. Accesoriile par mai degraba robuste. In combinatie cu masivitatea insirata de caroserie si puterea motorului, definitia Outlanderului poate fi a unei masini care nu i se potriveste unei femei. Este gandita, mai degraba, pentru un sofer care nu se sfieste sa coboare cu picioarele in mocirla unde tocmai a vrut sa-si testeze noul 4x4.

Preturi Outlander

BenzinA

2.4L 170CP de la 29.820 la 34.962

MotorinA

2.0L 140CP de la 26.834 la 35.995

2.2L 156CP de la 34.067 la 37.075

* in euro cu TVA,

in functie de varianta de echipare.

Pana la 31 august anumite modele beneficiaza de o reducere de 5%.

Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02311 sec.