Nimic nu te duce cu gandul atunci cand il vezi sau te sui la volanul sau ca Yarisul T-Sport este, de fapt, o mica bestie. Nici atunci cand vrei sa vezi ce poate motorul de 1,8 dualVVT litri montat pe masinuta. Acceleratia este liniara si nu-ti da senzatia ca ai facut mare afacere alegand modelul sport, cu 5000 de euro mai scump decat cel de baza. In plus poti fi speriat de consum, care sare de 11 litri la suta de km, la un mers normal intr-un Bucuresti supraaglomerat. Yaris se schimba odata ce o tii atat de turata incat sa simti zumzetul unei masinute de curse, obtinut si gratie evacurarii sport. Adica un deva dupa 4000 de rotatii pe mi nut, acolo unde dispui de cuplu maxim de 173 de Nm. De aici incepe distractia. Masina are zvac oricat de putin ai apasa pedala de acceleratie. Supraturat, motorul de 133 de cai putere, arunca cele 1200 de kilograme cu reprize incredibil de rapide. Dimesiunile reduse ale micutului Yaris fac ca mersul prin trafic, chiar si aglomerat, sa devina o adevarata distractie. Poti ajunge din cateva respiratii la viteze de peste 140 de km la ora si poti opri fara nici cea mai mica emotie. De altfel, sistemul de franare este unul dintre punctele forte ale masinii de oras. Dotat cu discuri ventilate atat pe fata cat si pe spate, Yaris franeza impecabil, sistemul ABS isi face treaba fara prea mare zgomot si nu exista nici o pierdere de directie. Stabilitatea este si ea la mare inaltime, sistemul VSC facand ca aderenta sa nu fie pierduta nici macar intr-o curba pe piatra cubica uda. Muschii micutului Yaris sunt sustinuti de motorul de 1,8 litri prezent si pe Corolla. Acesta propulseaza masina la 100 de km la ora in mai putin de zece secunde. Modelul Yaris-T a fost lansat pentru prima oara la Salonul Auto de la Generva din 2007. Chiar daca la prima vedere poate fi confundat cu un Yaris normal, il da de gol evacuarea cromata de la esapament, instrumentele de bord cu gradatii sport, sunetul caracteristic si jantele late de 205/45R17. In plus, negrul metalizat prezent la modelul testat pare ca-i sta cel mai bine lui Yaris-T. Printre punctele pozitive as mai mentiona spatiul generos pentru patru adulti, fundul dublu al portbagajului, extrem de practic, si directia asistata electric.

Partile mai putin placute sunt legate de lipsa unor dotari mai generoase, pentru un model sportiv, si in special a unor scaune cu sustinere laterala ce ar fi fost foarte necesare pentru ca soferul sa fie preocupat doar de drum si nu de faptul ca s-ar putea sa cada de pe locul in care se afla. Evident, consumul este mare pentru un mini car ajungand, dupa cifrele indicate pe computerul de bord la 13,4 litri in regim sport (peste 4400 de rpm) si 11,4 litri, o calculatie medie, dupa parcurgerea a 29,5 kilometri in afara Bucurestilor cu o viteza medie de 91 de km/h. La acest consum trebuie luat in seama si aerul conditionat care a fost pornit mai tot timpul. In pretul de 17.390 de euro cu TVA sunt incluse o multitudine de airbaguri, inclusiv pentru genunchii soferului, ceea ce face ca Yaris-T sa fi obtinut cinci stele la EuroNCAP.