Subaru este o masina diferita de toate celelate. Asta se simte dupa prima cheie, atunci cand motorul boxer incepe sa scoata sunet specific. Iti da senzatia ca te afli intr-o masina de curse. Si nici n-ai fi departe cu presupunerile pentru ca noua Impreza are genele unui campion de WRC.

Japonezii de la Fuji Heavy Industries s-au gandit sa ofere soferilor amatori tehnologia unei masini de curse. Subaru Motors Trading ne-a pus la dispozitie, pentru teste, modelul de 1,5 litri si 107 CP. Sa adauga ca, fiind un Subaru, masina standard dispune de tractiune integrala permanenta.

Impreza 2008 vine cu o fata total noua. Constructorul japonez s-a gandit sa penetreze piata modelelor compacte, cea mai mare din industria auto, cu riscul de a-i dezamagi pe fanii inraiti ai celor sase stelute. Imaginea pe care ti-o creaza noul model este al unei autovehicul bine legat, cu o atitudine agresiva si o garda la sol periculos de mica pentru drumurile romanesti, de doar 155 de mm, dar fara probleme in trafic, asa cum s-a dovedit. Prima senzatie de bine o ai cand te sui la volan. Scaunul soferului este conceput sa te imbratiseze, cu promisiunea de a te tine strans si sigur, daca va fi cazul. Razvan Antoniu, director de vanzari Subaru Motors Trading, imi spunea ca inginerii si designerii au muncit ani de zile la scaunul soferului. Si au facut treaba buna. Trebuie sa spun ca pe parcursul celor 271 de kilometri pe care i-am parcurs, fie ca m-am aflat pe autostrada, fie ca am stat in traficul bucurestean, nu m-am simtit vreun moment incomod sau obosit. Mi-a placut interiorul ce nu da impresia ca ar fi fost conceput de japonezi. Plansa de bord, consola centrala, linia curba dupa care este taiat habitaclul pasagerului din dreapta, pozitia schimbatorului si a levierului de la frana de mana converg catre o ergonomicitate a locului. Langa frana de mana este prezent un reductor pentru cutia de viteze care schimba rapoartele de la cele obisnuite, la unul fix de 1,447. Tehnologia permite un cuplu mare si constant in cazul terenurilor accidentate sau cand e nevoie de forta de tractare. In plus, iti da posibilitatea sa simti sportivitatea Imprezei prin schimbarea rapida a treptelor de viteza, fapt care te face demarezi in tromba. Primul drum pe care l-am facut a fost pe Autostrada Soarelui. Desi viteza constructiva pentru modelul de 1,5 este de 175 km/h, am reusit sa parcurg, fara probleme, mai multe zeci de kilometri la viteze de peste 180 de km/h. Consumul a fost de 12.1 litri la suta, dar a fost inregistrat la modul extrem de testare care a inclus si reprize de masurarea a sprintului. Aici am scos 14,1 secunde pana la 100 de km/h, viteza de la care am reusit sa opresc cele aproximativ 1,5 tone in 32 de metri. Franele - prevazute cu discuri ventilate fata, discuri pe spate, ABS si EBD - au functionat perfect. Masina se comporta admirabil la oricare dintre viteze. Stabila si precisa, noua Impreza nu creaza nici o emotie neplacuta. Nici n-ar avea cum sa fie altfel daca judecam dupa multitudinea de inovatii imprumutate din industria aeronautica sau izvorate din experienta castigata in Campionatul Mondial de Raliu. Transmisia manuala, prevazuta cu diferential central simetric tip AWD, cu alunecare limitata, asigura o directionare sigura si precisa a puterii motorului. In cazul alunecarii unei roti, cuplul este distribuit automat intre axa fata si axa spate. Caii putere sunt furnizati de motorul Subaru Boxer orizontal-opus, pe benzina, prevazut cu Sistem Activ de Control al Valvei ce creste cuplu la turatii medii si joase si puterea la turatii inalte.

La capitolul siguranta, toate modelele dispun de airbaguri duble frontale, laterale si cortina iar cadrele de consolidare ale caroseriei sunt in forma de cerc, ceea ce permite rezistenta la o valoare crescuta a fortelor de impact.

Subaru Impreza 2008

1.5R 5D 5MT PW 107 CP 18,683

1.5R 5D 5MT SK 107 CP 20,468

2.0R 5D 5MT 150 CP 21,777

2.0R - SPORT 150 CP 24,871

2.5R - WRX 5MT 230 CP 33,201

* in euro cu toate taxele incluse

Preturi in service pentru modelul de 1.5

5.000 km 445

15.000 km 835

30.000 km 972

* in RON fara TVA

pagina realizata de Catalin VARZARU