
207 are de luptat pentru pastrarea unor performante atinse chiar cu modele Peugeot: fratele mai mare 308 declarat preferatul germanilor de catre presa locala si predecesorul 206 care, gratie succesului inregistrat, va fi pastrat in fabricatie pana in 2010. Creat pe o platforma comuna cu C3, fratele de grup Citroen, 207 pastreaza forma consacrata de predecesor, dar imbunatatita cu elemente stilistice de ultima generatie in domeniul autovehiculelor. Pentru ca forma si culoarea masinii e o chestie subiectiva, care tine de gustul

cumparatorului, am sa ma refer mai mult la comportamentul in test drive-ul efectuat pe parcursul a patru zile si aproape 300 de kilometri. Inainte sa trec la descrieri tehnice, as vrea sa fac cateva precizari legate de habitaclu, specific francez. Adica rafinat chiar si pentru o masina din clasa mini. Am remarcat in mod special materialul de buna calitate, moale si texturat, folosit pe intregul bord, si pozitia in scaun care, surprinzator, mi s-a parut mai buna ca la 308 unde pedala de ambreiaj pozitionata foarte aproape de cea de frana creeaza disconfort, in special la traficul de oras. La 207 scaunul soferului nu mai este conceput cu atatea pretentii ca la 308, fiind in consecinta mai putin comod dar mai usor de adaptat unei pozitii bune in trafic. Spatiile de depozitare nu sunt prea multe, insa torpedoul este dotat cu aer conditionat care poate raci cateva doze de bere sau sticle de apa. Spatiul pasagerilor din spate devine incomod in cazul unui sofer sau al unui pasager fata mai inalt. Masina se comporta bine prin Bucuresti, suspensia atenuand chiar si craterele din strazile laterale.

Consumul inregistrat in mediul urban, la o viteza medie de 16 km/h, dupa 112 de km parcursi, a fost de 10.6 litri la suta de km. Pe autostrada, dupa 120 de km la o medie de 129 de km/h, consumul a fost de 7,6 litri/suta de km. Media urban-extraurban obtinuta dupa 289 de km si o viteza medie de 46 de km/h a fost de 8,6 litri/100 de km, consum in care se include si aerul conditionat care cheltuie circa 0.7 litri/suta de km. Un punct in plus pentru directia lui 207, foarte usor de manevrat si precisa. Pentru siguranta, desi nu am simitit nevoia, ar fi fost necesar si un sistem ESP, insa aceasta dotare apare abia la clasa Premium Pack. Frana, dotata cu sisteme ABS si EBD, a oprit masina de peste 1200 de kg in 24 de metri, dar cu un usor soc in directie. La capitoul acceleratie, 207 s-a dovedit lenes. Dupa mai multe incercari am atins 100 de km/h intr-un minim de 14,5 secunde, cu trei secunde peste valoarea de catalog. La viteze in jur de 170 de km/h, inregistrate in afara drumului public, 207 s-a comportat fara emotii. Zgomotul din habitaclu n-a fost cu mult mai mare decat cel la ralanti. Masina testata costa 14.852 de euro cu TVA, pret la care vine cu airbaguri laterale fata si cortina, aer conditionat manual si instalatie cu Radio CD, sase boxe si comenzi pe volan.

Preturi 207

URBAN de la 11.624 la 12.838

TRENDY de la 14.074 la 14.852

PREMIUM de la 14.503 la 16.899

PREMIUM PACK 1.6HDI 18.162

FELINE de la 19.832 la 19.570

* in euro cu TVA in functie

de varianta de motorizare

Costuri revizii 1.6 HDI

15.000 397.87

30.000 397.97

45.000 625.07

60.000 397.87

75.000 397.87

90.000 625.07

105.000 397.87

* in RON fara TVA
