Ziua Logo
  05:19, joi, 1 iunie 2023
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
DRIVE TEST
FABIA - Cehoaica naravasa 2008-05-05 ora 18:34
-- Modelul despre care m-am gandit sa scriu azi nu e nou. A fost lansat anul trecut, dar motivul pentru care il readuc in atentie este legat de o aniversare: Uzina Skoda din Mlada Boleslav a scos, inainte de Paste, de pe banda de productie, Fabia cu numarul 2.000.000. O cifra impresionanta daca ne gandim ca performanta a avut loc in opt ani. Noua Fabia s-a pastrat oarecum in segmenul anual de vanzari inregistrat de vechiul model, semn ca mezinul Skoda are destui fani printre soferi. Din 2007, anul lansarii celei de a doua generatii de Fabia, pana acum s-au produs 200.000 de exemplare.
La sesiunea de drive-test de anul trecut, ocazionata de lansarea in Romania, am scris mai mult despre comportamentul masinii la drum lung. De aceasta data, am testat-o de-a lungul a patru zile de trafic bucurestean, asa cum s-a prezentat acesta inainte de Paste. Modelul despre care vorbesc este o Fabia 1.6 16V MPI, pe benzina, de 105 CP, care avea la bord 11.890 de kilometri. Astfel, am avut ocazia sa cunosc automobilul dupa ceva rulaj, pentru ca o masina noua, in majoritatea cazurilor, este "perfecta". Am sa incep cu partile bune ale Fabiei. Este gandita parca pentru oras, desi se comporta bine si la drum lung. Sprintul este bun, fapt care o ajuta sa se strecoare usor in trafic. Franele actioneaza eficient oprind cele 1070 de kg ale masinii fara emotii. In plus, sistemul ABS cu EBD intra in functiune, imediat ce e nevoie, fara prea mult zgomot. Doua mari plusuri pe care le-am sesizat la noua Fabia. Primul si cel dintai este scaunul soferului si al pasagerului din fata. La modelul testat de mine, Elegance cu un pret recomandat de 14.491 de euro cu TVA, acesta era tip sport si asigura o sustinere laterala fara cusur. In acelasi timp, este comod, ceea ce face ca sofatul la drum lung sa nu fie obositor. Cea de a doua remarca este legata de cutia de viteza. Se actioneaza fara vreun efort si face lejer mersul in trafic bara la bara. Laudabila este si servodirectia care se misca precis si usor la viteze reduse. Odata cu marirea acesteia, volanul se intareste. As vrea sa trec rapid in revista si partile care nu mi-au placut. In mare ar fi legate de zgomot si consum. La capitoul decibelilor, acestia sunt putin cam multi produsi de motor, semn ca Fabia nu este foarte bine antifonata. La pornire ai senzatia ca sub capota este un diesel. Modelul de drive-test, ajuns la 11.890 de km, avea un scartait/bazait in portiera soferului. Acesta se auzea atat la mersul pe piatra cubica, cat si la un volum ridicat la muzicii. Despre consum, am inregistrat 12,4 litri/100 de km dupa 118 kilometri de trafic bucuresten, cu trei litri peste cifra indicata in catalog. In plus, cei 105 cai putere care se puneau in miscare cu acest pret, nu erau tocmai naravasi pe cat m-as fi asteptat la un motor de 1,6 litri pe o masina compacta.

Inghesuiala mare in clasa mica

Ceea ce aduce in discutie un alt dezavantaj al modelului, cel legat de pret si de concurenta. La o motorizare similara, clientul ar putea alege o Mazda2 sau un Suzuki Swift GS care prezinta propulosare mult mai legate si mai dinamice si vin in standarat cu mai multe "optionale". Insa, in cazul Fabia, vorbim despre o masina a concernului Volkswagen, cu tot ce impune marca. Atentie sporita pentru finisaje, materiale nu foarte ieftine, pret bun la vanzarea second-hand. Pachetul Elegance Fabia curpinde sistemul antiderapaj ASR si de control al stabilitatii ESP, un sistem de monitorizare a presiunii in pneuri, airbaguri frontale, cortina si laterale. Portbagajul este destul de incapator pentru un model compact, fiind de 300 de litri in mod normal si de 1163 cu banchetele rabatate. In concluzie, noua Fabia este o masinuta foarte buna pentru oras si acceptabila pentru excursii de peste 300 de km, pentru ca o raita pana la mare este un drum de placere. Ar mai fi de adaugat ca Fabia are si un fratior putin mai mare, varianta Combi, lansarea oficiala a acestui model in Romania urmand sa aiba loc in aceasta luna.

Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02453 sec.