Ziua Logo
  16:14, sambata, 27 noiembrie 2021
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
Colt cu 150 de cai turbo 2009-05-21 ora 17:25
Noul Colt a primit haine noi si o inima pe masura. Mezinul de la Mitsubishi are acum alura unui Lancer si un propulsor turbo pe benzina de 150 de cai putere. Suficient ca sa-ti aduca aminte ca te afli la drum cu fratele mai mic al lui Evo. Masinuta te duce la 100 de km/h in mai putin de opt secunde. Desi mi-a fost teama ca ma voi opri sa alimentez din statie in statie, am avut surpriza sa parcurg peste 400 de km cu un plin.

Colt are o istorie de cinci decenii. Cu cateva generatii la activ, emanciparea a aparut in 2003 cu modelul care se mai produce si azi. Din 2009 insa, a fost adaptat cu un design care s-a dovedit a fi de mare succes pe modelul Lancer. Daca la interior nu sunt prea multe modificari, in ceea ce priveste impactul vizual frontal lucrurile stau cu totul altfel. Asta pentru ca formele aerodinamice care imita un avion de lupta au fost reluate si pe Colt. Pe sosea, supermini-ul se arata mult mai agresiv. Iar in varianta de motorizare si echiparea testata de mine - Ralliart, motor de 150 de cai - chiar se misca precum argintul viu. Designerii europeni, alesi de japonezi sa redeseneze mezinul familiei, au umblat si la partea din spate. Liniile sunt acum mai drepte, s-a renuntat la curburile de la stopuri. In plus, exista posibilitatea montarii unui eleron care la aceasta masina chiar nu are numai o functie estetica. Datorita greutatii relativ reduse si a inaltimii destul de mari, la viteze sporite eleronul isi dovedeste calitatile. Tinand cont ca masina propulsata cu cei 150 de cai poate atinge peste 200 de km/h, aerodinamica trebuie stapanita pentru ca stabilitatea sa ramana in limitele manevrabilitatii.

Redesenare

Despre designul interior n-ar fi foarte multe de spus. S-a umblat mai mult la partea de ornamente, s-au schimbat indicatoarele de bord, butoanele de actionare a aerului conditionat. Am remarcat sistemul audio bun care permite ascultarea in conditii propice si la turatii ale motorului de 5000 de rot/min. Aici un plus este acordat antifonarii reusite. Scaunele sunt un alt punct forte al micului Colt, pozitia la volan dovedindu-se comoda chiar si la drumuri lungi, lucru nu foarte intalnit la o masina de aceasta talie. Exista suficient loc si pentru pasagerii din spate, dar nu mai mult de doi, desi conform talonului poti transporta si trei persoane. Oricum, cinci oameni plecati sa colinde lumea aproape ca n-ar avea loc de bagaje. La acest capitol, Coltul sta prost, existand probleme chiar si la o sesiune de cumparaturi dintr-un hipermarket.

Furios si iute

Pe sosea noul Colt se misca iute. Propulsorul turbo pe benzina de 1468 de cm3 dezvolta 150 de cai putere la 6000 de rot/min si 210 Nm la 3500 de rot/min. Masina zvacneste si iese prima in trafic. Datorita dimensiunilor reduse poate face slalom prin aglomeratie. La drum intins, ruleaza fara probleme, directia se intareste odata cu cresterea vitezei, iar suspensiile ferme sunt demne de o sportiva. Relativ inalta (1,52 m) si destul de usoara, masina nu este ferita de efectul Bernoulli care apare la rulajul cu viteza mare pe langa TIR-uri. Colt a mers fara probleme pe circuitul de incercare la viteze de 195 de km/h. Franarea brusca se face cu oarecare emotii, existand un mic derapaj stanga-dreapta. Acesta se simte si la demarajul in tromba din cauza fortei mari distribuite doar pe puntea din fata.

Cele doua exemple nu apar doar la Colt, ci sunt o caracteristica a masinilor mici sport. Este de remarcat zgomotul placut pe care-l produce turbina si esapamentul, chiar si la ralanti. Pentru ca cel mai tare m-a speriat eventualul consum, vreau sa spun ca acesta s-a incadrat in limita unei masini de clasa medie. Bun, avand in vedere ca sub capota exista un motor turbo pe benzina. La viteza de 130 de km/h pe autostrada, computerul de bord a indicat opt litri. In oras, consumul a ajuns la 11 in conditiile unui trafic bara la bara cu reprize de demaraj in tromba. Pentru un consum decent se poate urmari indicatorul de schimbare optima a vitezelor care este prezent pe bord. Noul Colt este o masina cu accente sportive destinata celor care vor sa se strecoare fara probleme prin trafic si care doresc sa simta, din cand in cand, adrenalina din fratele mai mic al lui Evo.

Design exterior 8

Design interior 7

Utilitate interior 8

Calitatea materialelor 6

Pozitie in scaun 8

Vizibilitate fata 8

Vizibilitate spate 7

Sistemul de franare 8

Capacitate portbagaj 4

Directie 8

Suspensii 8

Feeling 9

Consum 7

Pret 7

1.1 75cp 7495 - 8968

1.3 95cp 9367 - 10519

1.5 109cp 11251 - 11810

1.5 turbo 13.978

* preturi in euro fara TVA

Pagina realizata de Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02514 sec.