Ziua Logo
  17:28, sambata, 27 noiembrie 2021
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
Noua Avensis limuzina cu lipsuri 2009-04-15 ora 16:02
Avensis este primul din cele 11 noi modele pe care Toyota si-a propus sa le puna in vanzare pe piata romaneas ca. Am testat timp de trei zile si dupa un drum de aproape 300 de kilometri noua limuzina a producatorului nipon in varianta de top: 2.2 L D-Cat, un diesel de 177 de cai putere. Te obisnuiesti repede cu ea, este comoda si spatioasa, dar are multe elemente care tradeaza intentia japonezilor de a lua ochii cu gadgeturi in detrimentul unor materiale mai inspirate sau a unor probleme de antifonare si suspensie.

Avensis este o masina din clasa automobilelor de familie care in 1998 a inlocuit modelul Carina. Varianta 2009 este a treia generatie, dupa ce predecesoarea sa a stat in fabricatie cinci ani de zile. Japo nezii n-au vrut sa faca doar un face-lift, asa ca au umblat la designul exterior, la cel interior, dar si la motorizari. Despre cum arata noua Avensis, m-am pronuntat inca de la lansare. Imi pare o Corolla un pic mai urata si mai umflata. Fara indoiala ca ati zarit forma zilele acestea prin ziarele si televiziunile alese spre a-i face publicitate. Eu prefer sa va spun despre cum se comporta Avensis in traficul bucurestean si la drum lung. Lasand la aprecierea fiecaruia cat de frumoase sunt stopurile bulbucate de pe spate sau cum arata grila radiatorului, am sa spun ceea ce nu se vede la televizor, prin fotografii si nu o sa aflati de la dealeri. Ceea ce se simte abia dupa ce veti fi intrat deja in posesia masinii si veti constata dupa momentul de euforie provocat de achizitia unui obiect atat de pretios. Am sa incep cu interiorul. Varianta de echipare de la test este de top, luxury, la un pret de catalog de 32.140 de euro cu TVA. Interiorul este impresionant la prima vedere.

* preturi in euro in functie de varianta si model

Are fotoliile generoase din piele moale de culoare crem, un ecran de navigatie touch screen cu GPS care dispune de harti pentru Romania, mp3 player cu hard de 10 Gb pentru inregistrare 11 boxe premium si bluetooth, bord "Optitron", clima etc. Toate bune si frumoase, impresionante, chiar daca ne gandim ca reglajul volanului pe adancime si inaltime se face electric si este cu memorie. Adica, atunci cand opresti masina, acesta se ridica si se retrage pentru a lasa spatiu la coborare, urmand ca atunci cand o pornesti sa revina automat la ultima pozitie. Dar... cotierea este imposibila. Acopera un compartiment parca fara fund in care trebuie sa privesti ca sa gasesti ceva. Imitatia de carbune cu bambus (Takesumi), din plastic, este nereusita. Plasticul negru, moale, cu nervuri, folosit la interior se zgarie foarte usor, mai ales in dreptul cotierei unde se introduce centura de siguranta. Pentru ca de multe ori soferul si pasagerul isi pun centurile in mers dupa ce semnalul sonor strident se face auzit, iar miscarea este mecanica. Doar ca se intampla sa nimereasca in cotiera. Chiar si dupa un rulaj al masinii de doar 2500 de km au ramas urme evidente. Avensis are faruri adaptative cu xenon si posibilitate de spalare a acestora prin apasarea unui buton, dar, atentie, jeturile obtureaza si parbrizul, si daca n-ar fi existat senzor de ploaie, ar fi fost o problema. Cu toate ca e o marca premium, nu exista posibilitatea reglajului de aer pentru pasagerii din spate, care, altfel, au la dispozitie un spatiu generos. Masina este asamblata la uzinele britanice Derbyshire, motiv pentru care este bine inchegata.

Propulsor nou

Motorul este nou pe modelul Avensis. Este puternic, capabil la cei 177 de cai putere si 400 de Nm sa miste agil inclusiv un Land Cruiser. Dar nu trebuie sa te astepti ca Avensisul sa zburde cu zvacuri, este doar o limuzina. O face insa daca apesi pedala la fund, privind cum iti lasi in urma colegii de trafic. Consumul instantaneu ajune la 50 de litri de motorina, iar cel mediu sare de 12 litri/100 de km. Zgomotul motorului patrunde in habitaclu destul de puternic, facandu-se auzit si la turatii de 2000 de rot/min. As puncta o alta curiozitate a Avensisului, are suspensii destul de tari pentru o limuzina, gropile din asfalt facandu-se simtite cu usurinta. Si m-a enervat frana electrica. Se actioneaza din buton, dar fara vreo avertizare, asa ca n-ar trebui sa fii surprins daca masina o ia la vale pentru ca n-ai fost atent cand s-a cuplat. Eu am patit-o. Partea buna este ca se decupleaza automat la pornire. Cam atat as avea de reprosat. Pentru ca, in rest, masina se comporta excelent in trafic. Nu a supravirat sau subvirat nici cand am incercat sa fortez acest lucru pe piatra cubica uda. Sistemele de control al stabilitatii si tractiunii (VSC si TRC) au functionat corect, nu doar cu numele. La fel de bune sunt si franele dotate cu discuri, ABS si EBD. Nu mi-a dat emotii nici pe asfaltul acoperit cu putina zapada atunci cand masinile devin sanii. Consumul urban a fost de 10 litri/100 de km in traficul bucurestean, dar pentru asta am urmarit indicatiile sistemului de schimbare optima a treptelor de viteza. Cel extraurban a fost de 6,5 litri la 100 de km. Avensis este o masina cu aspect de limuzina, care se misca foarte bine, insa in curand va costa cat o casa, ceea ce o face sa fie cam scumpa. Mai trebuie sa mentionez ca dispune de airbaguri frontale, laterale fata, cortina si pentru genunchi.



Benzina

1,6 L 19.220 - 21.080

1,8 L 21.980 - 25.630

2,0 L 29.100 - 30.530

Diesel

2,0 L 21.590 - 25.930

2,2 L 25.170 - 31.250

2,2 L D-CAT 28.220 - 34.350

Design exterior 6

Design interior 8

Utilitate interior 7

Calitatea materialelor 7

Pozitie in scaun 9

Vizibilitate fata 8

Vizibilitate spate* 9

Sistemul de franare 8

Capacitate portbagaj 8

Directie 9

Suspensii 7

Feeling 8

Consum 7

Siguranta 9

Pret 7

* camera video

Pagina realizata de Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02361 sec.