Ziua Logo
  16:11, sambata, 27 noiembrie 2021
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
350Z jucaria de vis 2009-02-02 ora 15:00
O masina sport cabrio nu este pentru vremea urata de afara, dar ne poate face sa visam la vara urmatoare. Mi-am programat testul cu Nissan 350Z Roadster, din timp, sperand ca septembrie va fi frumos. Am prins patru zile de vreme urata, insa au fost si cateva momente in care razele soarelui m-au facut sa ma simt ca la malul marii, acolo unde i-ar sta bine unei Cupe cabrio. Oricum, gonind calare pe cei 313 de cai ai lui 350Z am uitat si de nori, si de stropii de ploaie si de frig. Forta si viteza bestiei portocalii m-au acaparat complet.

Z e o masina supersport aflata la a cincea generatie, genealogia incepand in 1970 cu Datsun 240Z. Asamblat la Tochigi, Japonia, 350Z este un bolid care are sub capota 313 cai putere si o greutate de 1700 de kg. Lipit de sosea, cu o talie musculoasa si un sunet de-ti fierbe sangele in vene, roadsterul de la Nissan este o jucarie de vis pentru orice impatimit al volanului.



Nici una din senzatiile pe care le ai atunci cand te afli la volanul bolidului nu seamana cu cele din masina pe care o conduci in traficul de zi cu zi. Totul este solid, puternic si precis, lasandu-ti practic orice limita deschisa. Confortul in scaunul de piele sport, pozitia indicatoarelor, a pedalierului sau cea a schimbatorului de viteze par perfecte. Accelerarea se poate face lin sau iute, depinde cum vrei sa pleci de pe loc. Treapta intai de viteza iti permite sa atingi suta de km/h fara schimbi intr-a doua. Simti acceleratia, zgomotul placut si puternic al esapamentului si vezi in oglinda retrovizoare masinile care parca au ramas incremenite la stop. 350Z Roadster nu este indicat in traficul urban. Nu neaparat din cauza consumului, care la mine a urcat, in traficul bucurestean de varf, la 28 de litri/suta, ci mai degraba din cauza schimbarii ambreiajului foarte tare, de altfel perfect pentru o astfel de masina. Ceva muschi iti trebuie nu numai la picioare, ci si la maini pentru ca volanul este ferm si directia se intareste odata cresterea vitezei. Aceasta este limita electronica, 250 de km/h. As fi vrut s-o ating, insa din cauza timpului urat am fot nevoit sa merg cu acoperisul de panza tras, iar acesta dadea semene ca se desprinde la viteze mai mari de 130 de km/h. Pe circuitul de incercari, cu cerul innorat si stropi de ploaie deasupra capului, am reusit sa rulez cu 210 km, viteza la care masina parea ca se simte in elemenul ei, se lipise de pista de beton si cerea din ce in ce mai mult gaz. In lipsa unei casti de motociclist si in prezenta unui zgomot infernal ce apare la rulaje de peste 150 de km/h, dar si a ploii marunte care incepuse, m-am vazut nevoit sa ma opresc doar la aceasta viteza.



V6, 313 cai

Sub capota bolidului se afla un propulsor V6 de 3,5 litri, apartinand seriei de succes VQ dezvoltate de Nissan, care a fost clasificat printre <<Cele mai bune 10 motoare din lume>> in fiecare an de la prezentarea sa, in 1994. Acceleratia se face in 5,9 secunde pana la 100 de km/h. Si pentru ca un bolid de 1,7 tone n-ar valora nimic daca n-ar putea fi oprit, franarea este asigurata de sistemele dezvoltate de Brembo, discuri ventilate avand etriere cu patru pistoane pe fata si cu doua pe spate, completate de ABS si EBD. Printre sisteme de siguranta pasive se numara antipatinajul (TCS) care este integrat in comanda electronica a stabilitatii (ESP). Un alt sistem interesant este dispozitivul de control al obturatorului de admisie, care verifica timp de cateva fractiuni de secunda, inainte de a deschide clapeta de acceleratie, daca exista pierderi de aderenta la roti. In afara de frumusetea si puterea masinii am fost uimit de consumul acesteia, pe care il asteptam mult mai ridicat pentru un Roadster de 313 de cai putere. Indicatoarele de bord au aratat ca acesta s-a situat la 18,2 litri/100 de km in conditiile unei viteze medii de 32 de km/h, dupa un parcurs de 353 de km. Ar mai fi de adaugat ca in portbagaj, pentru ca are si asa ceva, incape cam o valiza cu bani sau, dupa cum indica o placuta de pe portbagaj, un set de crose de golf, pentru a caror depozitare trebuie aplicata o schema indicata de producator. Pretul Roadsterului Cupe este de 50.333 de euro cu TVA.



Design exterior 8

Design interior 8

Utilitate interior 8

Calitatea materialelor 8

Pozitie in scaun 10

Vizibilitate fata 8

Vizibilitate spate 7

Sistemul de franare 10

Capacitate portbagaj 3

Directie 10

Suspensii 8

Consum 8

Pret 7

Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02623 sec.