Ziua Logo
  16:41, sambata, 27 noiembrie 2021
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
Agila - Calare prin metropola 2009-01-20 ora 18:41
-- Opel Agila este o masina de oras, mini MPV (multi propuse vehicle), sora mai mica a lui Meriva. Agila se afla la a doua generatie si este un autovehicul care si-a gasit nisa dupa anul 2000. Nu se poate spune ca are forme atragatoare sau capacitati de transport remarcabile, insa este incapa toare si descurca reata in trafic. Mie mi-a lasat impresia ca m-am aflat timp de trei zile si 110 km in saua unui ponei naravas. Usor manevrabil si agil prin jungla urbana.
Agila 2008 este o creatie a concernului General Motors produsa pe liniile de fabricatie din Polonia. Este o masina gandita pentru traficul de oras european. Dimensiuni reduse, pozitie inalta la volan, vizibilitate sporita, manevrabilitate eficienta, cinci locuri independente. Modelul din 2008 este succesorul Suzuki Wagon R, automobil fabricat de japonezi la uzinele maghiare de la Esztergom si care nu s-a bucurat de prea mare popularitate in Romania. Desi are o inaltime si o latime aparent disproportionate in raport cu lungimea ei, Agila lasa o senzatie de stabilitate care permite efectuarea unor depasiri rapide in vanatoarea de locuri intre benzile de circulatie.

Daca iti place forma noii Agila si te-ai hotarat sa faci o cursa cu ea inseamna ca ai trecut cel mai greu test. Pentru ca, de aici incolo, masinuta iti produce surprize placute. Desigur, nu trebuie sa te astepti la cine stie ce dotari sau finisaje. Este totusi o masina ieftina al carei pret se incadreaza undeva in jurul a 10.000 de euro cu TVA. Portiera se deschide larg si permite accesul fara probleme al unei persoane corpolente si destul de inalte. Aceasta datorita faptului ca spatiu dintre cap si plafon este mare. Volanul este reglabil pe inaltime, ca si scaunul soferului.

Agila are un indicator mare semicircular, pentru viteza, si unul mic, circular, pentru turatie, amplasat separat pe bord. Indicatoarele sunt de culoare rosie cu un led in varful acelor care, noaptea, se prelungesc printr-o luminiscenta a acestora.

Materialele folosite sunt, in majoritate, plastice tari. Insa, acestea sunt atent lucrate si imbinate, reducand practic din senzatia de lucru ieftin. Portierele sunt prevazute cu un compartiment pentru o sticla de cola. Schimbatorul de viteze este amplasat pe consola, lipit de bord. In ciuda impresiei de camion pe care o creaza aceasta pozitionare a schimbatorului de viteza, in trafic se dovedeste comoda, modificarea treptelor fiind facila. Agila dispune de o multitudine de spatii de depozitare, inclusiv a unuia cu capac amplasat pe bord, si a altuia, tip fanta ce se regaseste pe consola centrala. Acesta este foarte util pentru pastrarea telefonului mobil, spre exemplu, gratie si covorsului de cauciuc care impiedica alunecarea.

Motorizari si consum

Motorul porneste cu un sunet ce patrunde destul de puternic in habitaclu. Nu este deranjant, dar denota o oarecare antifonare precara. Inconvenientul nu impiedica, insa, sistemul audio, cu mp3 si comenzi pe volan, sa acopere eficace zgomotul de sub capota.

Propulsia modelului poate fi asigurata de doua motoare pe bezina, de 1 litru si 65 de CP si 1,2 litri si 85 de CP, provenite de la Suzuki, sau de un motor turbodiesel de 1,3 litri. Propulsorul diesel dezvolta 75 de CP si un cuplu de 190 de Nm.

Am testat motorul de 1,2 litri. Accelerarea pana la 100 de km/h s-a facut in 13,4 secunde, varianta de catalog fiind de 12.3 secunde. Franarea de la aceasta viteza, cu ajutorul sistemului ABS, s-a produs in 31 de metri pe asfalt uscat.

Conform producatorului, consumul mediu, pentru motorul pe benzina de 1,2 litri, este de 5,5 litri/100 de km corespunzator unei emisii de noxe de 131 g/CO2. Computerul de bord mi-a indicat, dupa 110 km de trafic urban in conditii de drive-test, un consum mediu de 9 litri/100 de km. Agila poate veni dotat cu sistem ESP, util pentru traficul in zilele ploioase de toamna. Este o masina usor de parcat si manevrat care are ca tinta predilecta cumparatorul feminin.

Design exterior 7

Design interior 7

Utilitate interior 8

Calitatea materialelor 6

Pozitie in scaun 7

Vizibilitate fata 8

Vizibilitate spate 8

Sistemul de franare 7

Capacitate portbagaj 5

Directie 7

Suspensii 8

Consum 8

Pret 8

Preturi Opel Agila

1.0l 65cp de la 7697 la 8.311*

1.2l 86cp de la 7.958 la 8.571*

1.3l 75cp de la 9.059 la 9.672*

* in euro fara TVA, in functie

de dotari si motorizari

Pagina realizata de Catalin F. VARZARU, catalin.varzaru@ziua.ro  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02537 sec.