Ziua Logo
  16:19, sambata, 27 noiembrie 2021
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
Rav 4 docil si util 2009-01-12 ora 16:54
RAV 4 este un SUV compact care si-a creat deja traditie in Romania. Caracteristic pentru Toyota, micul SUV nu sare in ochi pentru ceva anume, ci prin docilitatea cu care este dispus sa execute fiecare manevra dictata de sofer. Este o masina comoda, bine legata, confortabila si spatioasa. Motorul diesel de 2,2 litri, pe care l-am avut timp de trei zile la teste, a oferit destula forta pentru iesiri in decor, dar si pentru autostrada.

RAV 4 este un pionier al clasei SUV compact. Aparut in 1996, odata cu lansarea CR-V-ului de la Honda, RAV a ajuns la a treia generatie si asteapta un facelift in 2009. Istoria acestui segment auto incepe in 1957 cu Moskvici 402, o realizare de-a dreptul hidoasa a industriei auto sovietice, nascuta mai mult din necesitatea de a calatori pe drumuri care nu exista decat in mediul urban sau in vacante, asa cum este folosit SUV-ul compact in ziua de azi. In fapt, ca orice lucru sovietic, si Mosckvici-ul era o copie a masinilor de teren japoneze sau americane prezente atunci pe piata.

Toyota a lansat RAV-ul in 1996 beneficiind de tehnologia 4x4 pe care o folosea de 40 de ani in fabricarea Land Cruiserului. A ocupat un segment virgin pe atunci care cu timpul a fost sufocat, mai ales dupa anul 2000 de asa-numitele masini de teren provenite din Coreea care au umplut strazile datorita pretului scazut de vanzare. A treia generatie de RAV 4, un pic mai lunga decat predecesoarea sa dupa cum spunea reclama, este construita pe o platforma folosita si de Corolla. Dispune de tractiune integrala permanenta controlata electronic. Pentru drumurile grele din off-road, RAV 4 are si posibilitatea de blocare a diferentialului astfel incat rulajul sa continue chiar daca una dintre roti a pierdut aderenta. Tractiunea integrala, sistemul de asistare a directiei (ESP) si cel de control al stabilitatii (VSC) formeaza asa-numitul Integrate Active Drive System, o premiera in clasa SUV compacta. Acesta permite distrubutia permanenta a fortei de tractiune pe cele doua punti in proportie maxima de 55% puntea fata si 45% puntea spate, pentru o cat mai buna adaptare la conditiile de drum si o cat mai eficienta economie de combustibil. Sistemele ESP si VSC sunt responsabile de corectii de traiectorie in cazul supra sau subvirarilor. Utilitatea acestora am simtit-o la rulajul pe serpentine sau in rondurile cu piatra cubica, mai ales ca am prins cateva zile ploioase.

Mic, dar viteaz

Cat priveste capabilitatile off-road, am avut ocazia sa le aflu nu atat in cele trei zile cat am avut la dispozitie RAV 4, ci in sesiune desfasurata in primavara pe dealurile de langa Sighisoara, atunci cand a fost lansat Land Cruiserul V8. Chiar daca micutul RAV 4 n-a fost tarat prin sleauri si pus sa faca echilibristica pe traseul de off-road destinat Regelui V8, el s-a tinut tantos pana la locul cu pricina trecand fara probleme peste balti si noroaie inghetate de-ti faceau pielea gaina la gandul ca ai putea ramane intepenit in ele. Garda minima la sol a modelului echipat cu propulsor diesel este de 182 de mm, unghiul de atac de 28 de grade, cel de degajare de 24 de grade, iar unghiul maxim de rampa este de 20 de grade. Motorul de 2,2 litri si 136 de cai putere dispune de un cuplu de 310 Nm la 2000 de rot/min. Am atins 100 de km/h in circa 10,9 secunde, cu patru sutimi mai mult decat varianta de catalog. Cat priveste consumul, dupa 312 km in regim mixt, la o viteza de 48 de km/h conform computerului de bord, acesta a fost de 7,8 litri. O cifra buna daca tinem cont de gabaritul masinii si de tractiunea integrala permanenta. Franarea de la 100 de km/h a celor 1600 de kg s-a facut in 36 de metri. ABS-ul intra usor, fara zgomote inutile. De altfel, desi este un diesel, in habitaclu nu patrund sunetele motorului masina fiind bine antifonata. Vizibilitatea este buna, la fel si pozitia in scaun care ofera o perspectiva asupra soselei fara a crea senzatia de camion. Masina este comoda la drum lung, in varianta Luxury testata de mine, fiind dotata cu scaune incalzite din piele, buton de strat on-off si trapa. La capitolul siguranta, RAV4 este prevazut cu noua airbaguri - frontale, laterale, cortina si pentru genunchii so contracandidatii lui RAV 4 se numara Subaru Forester, Honda CV-R, Nissan X-trail, Ford Kuga, Renault Koleos, VW Tiguran, BMW X3.

Note

Design exterior 8

Design interior 7

Utilitate interior 8

Calitatea materialelor 8

Pozitie in scaun 8

Vizibilitate fata 8

Vizibilitate spate 8

Sistemul de franare 8

Capacitate portbagaj 8

Directie 9

Suspensii 9

Feeling 7

Consum 9

Pret 8

2.0 VVT-i 152 cp de la 24.795 la 33.762

2.2 D-4D 136 cp de la 28.450 la 37.097

* preturi in euro cu TVA in functie de varianta de echipare

Pagina realizata de Catalin F. VARZARU, catalin.varzaru@ziua.ro  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02563 sec.