Ziua Logo
  17:11, sambata, 27 noiembrie 2021
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
Corsa GSI
Alternativa la elicopter 2008-12-22 ora 15:04
E mica si furioasa. O masina de oras pe care s-a montat un propulsor de 150 de cai pute re. Opel Corsa GSI ia fata in trafic oricarui sofer obisnuit. Costul este insa pe masura si se vede pe computerul de bord: 16 litri de benzina la suta de kilometri. Merita, insa, daca vrei sa sprintezi printre masinile care se taraie in circulatia bucuresteana. Am testat vreme de cateva zile micutul bolid. E pentru oameni nervosi si grabiti care n-au bani de elicopter.

Roti late, de 17 inchi, garda la sol joasa, dar nu atat incat sa te lovesti de borduri, motor care la 4000 de rotatii pe minut incepe sa suiere. GSi isi lasa in urma rivalii de la stop plecand cu scartait de roti. Din pacate, intregul cuplu de 230 Nm, stors din motorul turbo pe benzina de 1,6 litri, nu pare ca ajunge pe asfalt. Iar ESP-ul e o piedica. Noroc ca poate fi dezactivat printr-o apasare de buton. Atunci masinuta poate fi dusa aproape de 7000 de ture fara ca volanul sa inceapa sa joace in mana. Totusi ai impresia ca masina poate mai mult, ca motorul are surplus de forta in el, dar nu stie cum sa o puna in valoare. Acest neajuns ii da GSi-ului un oarecare aer de dezechilibru intre propulsorul turbo si caroseria unui Corsa obisnuit. Linia sportiva nu tocmai nimerita continua parca si la scaune. Desi sunt gandite pentru a te tine lipit chiar la viraje stranse luate cu viteze ametitoare, scaunele parca nu se inteleg cu pedalierul si cu volanul.

O situatie similara am intalnit-o la Peugeot 308, unde indiferent cate reglaje as fi facut, tot nu am gasit o pozitie comoda pentru condus. Problema se iveste de la pedala de ambreiaj care e tare si tine foarte sus, un lucru destul de necesar, avand in vedere puterea pe care discul o are de transmis de la blocul motor catre cutia de viteze. Tot la capitolul neajunsuri as mai adauga lipsa vizibilitatii laterale spate, pentru efectuarea manevre lor fiind nevoie de reasezarea oglinzilor ori de un copilot.

Economia un moft

In schimb, masina are un comportament stabil si echilibrat. Pe circuit atinge viteze de 190 de km/h fara probleme si fara ca zgomotul de afara, produs de motor, ori de vant sa patrunda in habitaclu. Am atins viteza de 100 de km/h in 9,1 secunde, cu cateva sutimi mai mult decat cifra de catalog. Diferenta se datoreaza si cursei destul de lungi a schimbatorului cu sapte trepte de viteze. Franarea este buna si s-a facut pe asfalt uscat in 34 de metri, Corsa fiind dotata cu ABS si discuri pe toate rotile. Consumul, dupa 85 de km in regim mixt, a fost de 15,4 litri/100 de km. La interior, Corsa GSi este atent finisata, chiar daca materia lele folosite nu sunt din clasa superioara. Stilul sport se remarca si la modalitatea de evidentiere a butoanelor pe timp de noapte, acestea fiind confectionate dintr-un plastic transparent-mat care odata cu aprinderea pozitiilor se lumi neaza in rosu. Culoarea este in ton cu cea a pielii de pe vo lan. Corsa GSi dispune de o trapa actionata electric, de dimensiuni generoase, plasata la jumatatea plafonului, care are disponibila o plasa contra insec telor.

Spatiul pentru pasagerii din spate este aproape inexistent la modelul cu trei usi pe care l-am avut la teste. Portbagajul este suficient pentru un cuplu. Corsa a obtinut, si datorita airbagurilor frontale laterale si cortina, cinci stele la testele EuroNcap.



3 usi - 1.6 Turbo ECOTEC 17.900

5 usi - 1.6 Turbo ECOTEC 18.250

Design exterior 8

Design interior 8

Utilitate interior 7

Calitatea materialelor 7

Pozitie in scaun 5

Vizibilitate fata 8

Vizibilitate spate 6

Sistemul de franare 8

Capacitate portbagaj 7

Directie 8

Suspensii 8

Consum 7

Feeling 9

Pret 7

Pagina realizata de Catalin F. VARZARU, catalin.varzaru@ziua.ro  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02489 sec.