Ziua Logo
  17:23, sambata, 27 noiembrie 2021
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
Scirocco - mai iute ca vantul 2008-11-26 ora 10:52
-- Scirocco este o legenda a Volkswagenului. Nu la fel de celebra precum Beetle, dar o aparitie care a facut voga in anii '80. A renascut in 2008, sub haine sportive si tinuta ce o scoate in evidenta in trafic. In doua zile, cat am testat masina, au intors capul dupa ea mai multi barbati decat daca as fi umblat la brat cu Dayana Mendoza.
Scirocco este numele unui vant care bate dinspre Africa purtand nisipul Saharei peste Mediterana, uneori pana in Italia si Franta. Atinge viteza unui uragan si trece dupa o zi, la fel de rapid cum a aparut. Noua masina lansata in august de grupul VW pare desprinsa din acest curent. Cu linii puternice si ascutite, automobilul intins pe asfalt, cu centrul de greutate foarte coborat si o inaltime precisa de 1.404 milimetri, emana spor tivitate si agresivitate. Aflat la a treia generatie, dupa ce precedentele aparute in 1974 si 1981 au inregistrat vanzari de 800.000 de exemplare, Scirocco a venit cu haine total schimbate care nu aduc aminte cu nimic de vechile masini. O linie care sare din tiparele clasice ale producatorului german si pare mai mult ruda cu Porsche, decat cu Golf. Si comportamentul sau pe sosea tinde catre supersportiva. Designul exterior fura orice privire interesata cat de cat de automobile. Nu acelasi lucru se poate spune insa despre interior. Pastrat intr-o nota caracteristica marcii, probabil din economie avand in vedere piesele inter schimbabile folosite de VW pe multitudinea de marci, bordul si consola nu te fac sa te simiti intr-un produs cu totul nou, asa cum ar fi promisiunea la prima vedere. Aceleasi indicatoare si acelasi sistem radio si de climatizare pe care il poti gasi, cu ceva modificari, si pe Skoda Fabia, de exemplu. Volanul are insa un profil trapezoidal prezent si pe Seat Altea Freetrack, care pare incomod la prima vedere insa asigura o priza buna, extrem de necesara in cazul unui mod sportiv de condus. Scaunele sunt minunate. Pozitia soferului este ideala, fotoliile sport imbra candu-l practic pe cel de la volan. Frana de mana este dispusa aproape de scaun si are o forma ce o face nimerita pentru virajele bruste. Oglinda centrala este ovala si este decupata fix cat sa vezi toata luneta. Modelul de Scirocco prezent in Romania este in doua usi, insa accesul pe cele doua locuri din spate se face usor gratie portierei care are o deschidere foarte larga si scaunelor fata care culiseaza pe o cursa mare. Usa, deosebit de grea si de mare, n-are rama, iar geamurile culiseaza automat un centimetru la inchiderea si deschiderea portierei, pentru a etansa cat mai bine habitaclu.

Putere si frumusete

Eu am testat un Scirocco cu motor 1.4 TSI de 160 de cai putere si cuplu constant, de la 1.750 de rot/min, de 240 de Nm. Un propulsor cu suntet caracteristic suierator, obtinut datorita celor doua turbine (un compresor mecanic si un turbocompresor de evacuare, cuplate in serie) prezente pe el. De altfel, acestea il ajuta sa obtina si puterea atat de mare dintr-un propulsor cu o asemenea cilindree. Important este ca motoarele de pe Scirocco (1.4 TSI - 122 CP, 1.4TSI - 160 CP, 2.0 TSI -200 de CP precum si cele diesel) sunt construite in norma de poluare Euro 5 fiind scutite momentan de taxa de prima inmatriculare. In combinatie cu caroseria ridiga, suspensiile sportive si directia electromecanica extrem de precisa, propul soarele cu turbina pe ben zina transforma Scirocco intr-un adevarat glont, propice cu forma si tinuta sa de pe sosea. Pe circuitul de incercari am rulat fara probleme cu 200 de km/h, fara ca masina sa aiba vreo tresarire. Viteza construc tiva pentru modelul dotat cu motorul TSI de 160 de CP este de 218/km/h. Accelerarea pana la 100 de km/h mi-a luat 8,3 secunde (8.0 cifra de catalog), iar oprirea de la aceasta viteza, pe asfalt uscat, s-a facut in 27 de metri. Consumul anuntat de producator este de 6,4 litri/100 de km. Computerul de bord mi-a indicat, in regim de drive-test, 12.8 litri in urban si 10.5 in mixt, dupa 237 de km. Ar mai fi de spus ca Scirocco vine in dotarea de serie cu ESP (cu senzori de giratie si acceleratie), sase airbaguri, ABS, jante de aliaj de 17 toli. Optional se poate monta trapa panoramica, faruri bi-xenon, suspensie adaptativa sau sistem de sunet Dynaudio de 300 de wati.

Design exterior 9

Design interior 7

Utilitate interior 8

Calitatea materialelor 8

Pozitie in scaun 10

Vizibilitate fata 8

Vizibilitate spate 8

Sistemul de franare 10

Capacitate portbagaj 6

Directie 10

Suspensii 9

Consum 8

Pret 8

Preturi

1.4 TSI 122cp 17.033

1.4 TSI 160cp 18.499

2.0 TSI 200cp 19.693

2.0 TSI DSG 21.192

2.0 TDI 140cp 19.017

2.0 TDI DSG 20.441

* preturi in Euro fara TVA

Pagina realizata de Catalin F.VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02353 sec.