Ziua Logo
  17:20, sambata, 27 noiembrie 2021
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
Rapida si confortabila 2008-07-10 ora 17:36
-- Cand spui Skoda nu te poate duce gandul decat la o masina de familie. Sau una cu care te poti stre cura cu usurinta prin traficul de oras, cum e Fabia. Insa Octavia, modelul de baza al sub sidiarului VW, se poate infatisa si sub forme de nebanuit. Sportiva si nervoasa. Este Octavia care poarta sigla RS.
Octavia este cladita pe platforma A5 a producatorului german VW. Pe aceasta mai sunt fabricate, printre altele, Passat-ul si Tiguan-ul, dar se va ridica si noul Audi Q3. Obisnuinta iti spune ca Skoda Octavia este o masina linistita, confortabila si discreta. In plus, este si mai ieftina decat fratele de la VW. Nu este insa si cazul Octaviei RS. Cu ea lucrurile stau cu totul altfel, incepand de la prima privire, continuand cu drumul scurt sau calatoria lunga, si terminand cu relaxare si incantarea pe care o poti avea dupa cateva ore petrecute la volan. Am testat de-a lungul catorva zile si a peste 600 de km, o Octavia RS alba, ca sa fie in moda auto 2008, dotata cu un motor turbo pe benzina de 2 litri si 200 de cai putere.

Prima impresie este de nota zece. Spoilerul, jantele speciale Zenith si evacuarea sportiva schimba total fata unei Octavii discrete. La interior, tapiteria din piele bicolora, scaunele cu forma speciala sport si trapa electrica plus pozitia buna la volan te fac sa te simti cu adevarat intr-o masina sportiva. Octavia iti ia ochii inainte sa bagi cheia in contact. Pentru ca de acolo incepe sa se faca simtita adevarata RS.



Puterea propulsorului FSI turbo de 200 de cai se simte la cea mai scurta apasare a pedalei de acceleratie si se aude la evacuare. Nici nu-ti vine sa deschizi muzica numai sa nu strici sunetul sportiv care patrunde din spate. De altfel, volanul in trei spite, imbracat in piele, nu are nici unul din butoanele omniprezente la masinile actuale cu care poti cauta un canal radio, poti mari volumul sau accesa o convorbire telefonica. Volanul la RS este destinat doar unui singur scop: condusul. Masina pe care am testat-o avea la bord 22.000 de km, insa cu exceptia unor galme pe cauciucul din drepata fata, se prezenta intr-o stare foarte buna, functionand ca noua. E drept ca acele galme - aparute probabil din cauza gropilor romanesti, neprietenoase pentru jantele late ale Octaviei - fac ca la viteze de peste 160 de km/h rulajul sa fie insotit de un zgomot suparator ce te duce cu gandul la o eventuala explozie nedorita si te face sa stai cu ochii pe senzorul de presiune.

200 de cai cu 10 litri/suta

Sincer, cand am vazut de ce herghelie dispune RS am crezut ca o sa fiu nevoit sa-mi insemnez pe harta statiile de benzina. N-a fost insa asa.



Daca intr-o repriza de furie de cateva minute, RS a inregistrat un consum de 43,9 litri/100 de km, la drum lung computerul de bord a indicat 10 litri la suta. Aceeasi cifra a aparut la o viteza constanta de 150 de km/h dictata de tempomatul masinii. Asta in conditii de clima pornita, ceea ce impune un consum suplimentar celui al motorului de circa 0,7 litri/100 de km. Cuplul de 280 de Nm disponibil la turatii de 1.800-5000 de rpm a reusit sa impinga bolidul de 1.400 de kg la 100 de km/h in 7,9 secunde, cu 0,6 secunde peste cifra de catalog. Octavia RS s-a oprit de la aceasta viteza in 31 de metri pe sosea asfaltata uscata. Aici se fac simtite discurile ventilate cu etrier cu piston de pe fata, si cele de pe spate, combinate cu sistem de franare cu dublu circuit diagonal, asistat pneumatic cu vid, cu sistem Dual Rate, ABS si AFU. Printre alte puncte bune se numara stabilitatea, datorata sistemului ESP, suspensia sportiva, dar nederanjanta chiar si pe dru murile romanesti, vizibilitatea la volan, senzorii de parcare, reducerea volumului sonor la mersul inapoi, sistemul automat de inchidere a usilor la demaraj, spatiul generos atat in interior cat si in portbagaj. Printre punctele negative pe care le-am observat as enumera ambreiajul putin prea moale pentru forta dezlantuita a motorului, si cutia de viteze incomoda. Insa RS merita 23.368 de euro daca va doriti o masina sportiva, spatioasa, comoda si chiar economica pentru motorul pe care il are sub capota.

Limuzina

2.0 TurboFSI 200CP 23.368

2.0TDI 170CP 24.149

Combi

2.0TurboFSI 200CP 24.269

2.0TDI 170CP 25.048

* In euro cu TVA

Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02268 sec.