Ziua Logo
  16:51, sambata, 27 noiembrie 2021
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
DRIVE TEST
Sportivul de LUX 2008-02-28 ora 15:43
Noul Audi A4 a fost lansat, oficial, marti, in Romania, la World Trade Plaza. Masina este comercializata, insa, incepand din luna octombrie a anului trecut. Noi am testat-o luni. Porsche Romania ne-a pus la dispozitie un model 2.0 TDI de 143 CP, cu multe optionale peste varianta standard. Dupa ce i-am admirat linia, despre care nu are rost sa vorbesc pentru ca fotografiile o pot face mai mult decat mine, a sosit momentul sa urc la volan.

Minunat! Am avut senzatia ca m-am asezat pe cel mai comod fotoliu de piele. Am apasat ambreiajul si apoi cheia de contact. Motorul turbodiesel a pornit aproape neauzit. Frana de parcare este asezata langa schimbatorul de viteze si se decupleaza automat, la plecare, daca soferul are pusa centura de siguranta. Consola centrala cuprinde un display de 7 inch folosit pentru navigatie cu sistem Multi Media Inclusiv, voice control si receptie TV. Nu mi-a placut plasticul mult si negru care face nota discordanta cu celelalte materiale scumpe - piele, metal si lemn - folosite la interior.



Cea mai tare senzatie am avut-o atunci cand am verificat directia dotata cu servotronic. Volanul se rotea ca un fulg. Gratie unui sistem preluat din aeronautica, cu citirea pozitiei in 14 puncte, bolidul de o tona si jumatate se misca pe sosea cu o usurinta de neimaginat. A urmat apoi ceea ce m-a dezamagit la noul A4. Si nu vorbesc aici numai de parerea mea, ci si de a unor colegi de redactie care l-au incercat in parcare. E vorba despre cutia de viteze manuala in sase trepte. Cere efort, in comparatie cu tot ce reprezinta A4. In plus, pozitia levierului este putin cam inalta, incomoda, necesitand un reglaj atent al cotierei. Problema dispare la modelul dotat cu multitronic.

Am plecat din Pipera spre Centru. Nimic din nebunia orasului nu patrunde in habitaclu unde muzica se auzea cu o fidelitate demna de o sala de concert. Dupa 30 de kilometri printr-un Bucuresti cu trafic bara la bara, computerul de bord indica un consum de 13,6 litri la suta de km. Am pornit pe DN1 spre Snagov. Am facut un popas si la Manastirea Tiganesti. Comportamentul noului A4 la "drum intins", cat de mult se poate considera acest lucru pe DN1, nu mi-a lasat loc pentru vreun repros. Acceleratie, asezare pe sosea, sisteme de protectie si corectie a navigatiei, toate fara cusur. Singura "problema" este ca viteza te prinde si risti sa ramai fara permis dupa ce, pe nesimtite, ajungi la viteze de doua ori peste limita legala. Si nici macar virajele de DN1 nu te pot face sa incetinesti pentru ca masina se inscrie perfect pe linia pe care o doresti chiar la 160 de km/h. Pe drumurile din padurea Snagov, am testat acceleratia si sistemul de franare. Eu am scos 9,9 secunde pana la 100 km/h, cifra de catalog fiind de 9,4. Cele 1500 de kilograme au fost oprite de la 100 de km/h cu o urma pe asfalt de 23 de metri. La intoarcerea spre Bucuresti, am incercat sa inteleg sloganul "cea mai sportiva berlina". Adevarat. Desi ma aflam intr-o limuzina care concureaza cu clasa C de la Mercedes si BMW seria 3, am avut senzatia ca sunt la volanul unei sportive. Dupa 153 de kilometri, in regim mixt aveam un consum de 9,2 litri de motorina la suta de km. Modelul testat are un pret de baza de 29.630 de euro cu TVA, insa dotarea standard e "cheala", cuprinzand doar ESP, airbaguri frontale si laterale, geamuri electrice sau clima in trei zone. Trebuie remarcat ca la o varianta echipata full, optionalele pot depasi pretul de baza al masinii. Eu am sesizat prezenta sistemului Audi Drive select, a suspesiilor reglabile, a scaunelor incalzite si reglabile electric si a multor alte gadgeturi care face ca pretul sa sara usor de 45.000 de euro cu TVA. O masina minunata pe care nu mi-o pot cumpara, dar pe care mi-as dori-o drept cadou.

Catalin VARZARU  

 Comentarii: Afiseaza toate comentariile | 
platesti pentru cerculete   de ortadog
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02473 sec.