Ziua Logo
  03:05, duminica, 17 octombrie 2021
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
Voinicul Sportage 2009-05-21 ora 17:26
-- Kia Sportage este un SUV compact produs de sud-coreeni in Europa. Este o masina adaptata atat la traficul urban, datorita gabaritului relativ restrans, cat si la cel off-road.
Cu o echipare pentru terenuri accidentate, ma refer la anvelope specifice, Sportage poate ajunge in locuri greu accesibile si este capabil sa treaca vaduri de apa ce depasesc garda la sol. Sportage este robust si fiabil, fiind nimerit pentru cei care nu vor sa epateze, dar pe care niciun drum nu-i impiedica sa ajunga la destinatia propusa.

Un produs UE

Sportage a aparut prima oara in 1995. A fost un concept rezultat din alianta Kia-Ford-Mazda, sud-coreeni conlucrand cu britanici de la Lotus, specializati in masini sport. A rezultat un SUV compact care a avut priza la public datorita raportului fiabilitate/pret. Dupa doi ani de pauza, producatorul coreean, subsidiar al concernului Hyundai, s-a hotarat sa revina cu un concept adaptat noii piete si a creat noul Sportage, pe o platforma de Santa Fe. Din 2007, productia a fost mutata in Europa, fabrica din Slovacia, de la Zilina, fiind locul din care pleaca noua masina spre locurile de pe batranul continent. Odata cu realocarea productiei pentru Vest, coreeni au relizat in primavara lui 2008 si un face-lift, principalele schimbari survenind la nivelul designului exterior. A rezultat o masina robusta care poate indeplini aproape orice sarcini in regim de tractiune integrala permanenta.

Atunci cand vorbim de Kia Sportage trebuie sa plecam de la premisa ca analizam un autovehicul care pentru segmentul din care face parte ofera un pret bun, chiar si in vreme de criza. Ca este asa, o dovedesc si vanzarile pe care producatorul coreean le-a inregistrat in prima parte a anului 2009, respectiv o crestere pe fondul unei prabusiri a concurentei.

Kia a reusit sa faca o masina eficienta la un pret competitiv, fara insa a intra in rubrica lucrurilor ieftine. La interior este asigurat tot confortul, in conditiile unor materiale care sa nu implice extravagante cu costuri pe masura. Masina fabricata la Zilina este bine inchegata, dispune de tractiune integrala permanenta, cel putin in varianta testata de mine pe distanta de peste 1000 de km, si de tot confortul pe care pasagerii il pot solicita pentru un drum lung.



In ciuda pozitiei inalte la volan, soferul n-are senzatia de tractor care se poate intalni la ale SUV-uri, iar scaunul preia cu succes din denivelari si din oboseala care pot aparea dupa parcurgerea unor dinstante mari. In sesiunea de drive-test efectuata, am reusit sa ajung in locuri accesibile doar autove hiculelor de teren pur-sange sau pentru motociclete. Si ma refer aici la faptul ca Sportage a mers cu succes pana la poarta vechii cetati de scaun a lui Decebal - Sarmizegetusa Regia, dupa un drum forestier de peste 16 kilometri presarat cu busteni si mici crevase.

Suspensiile si-au facut datoria, sleaurile fiind depasite fara ca socul sa fie simtit in sira spinarii. Masina dispune de tractiune integrala permanenta controlata electronic, de sistem de control al stabilitatii (ESP). De asemenea, exista un buton din care poate fi anulat ESP-ul, ceea ce face posibila deplasarea in teren mocirlos atunci cand controlul tractiunii intervine pentru a distribui puterea motorului.



In teren foarte accidentat sau alunecos, sau pentru situatii de iarna grea, puterea transmisa de propulsorul de 140 de cai diesel, poate fi dirijata catre cele patru roti motoare. Acest lucru este posibil prin actionarea butonului 4WD lock, care blocheaza diferentialul trimitand forta indiferent de ceea ce transmit senzorii. Pentru o eficienta sporita, masina trebuie sa se miste in treapta I de viteza.

Motorul diesel de doi litri produce un cuplu de 305 de Nm, suficient pentru abordarea oricaror pante. La capitolul consum, pe drumuri grele, computerul de bord a indicat 11,8 litri la 100 de km. La drum intins n-a sarit de sapte litri, in vreme ce in ciclu urban a ajuns undeva la noua litri/100 de km.

2.0 GSL 4x2 17.612

2.0 GSL 4x4 20.850 - 23.205

2.0 DSL 4x2 20.587

2.0 DSL 4x4 24.395 - 26.775

* preturi in euro cu TVA

Design exterior 8

Design interior 7

Utilitate interior 8

Calitatea materialelor 7

Pozitie in scaun 8

Vizibilitate fata 8

Vizibilitate spate 6

Sistemul de franare 8

Capacitate portbagaj 8

Directie 8

Suspensii 8

Feeling 8

Consum 8

Pret 8

Pagina realizata de Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02428 sec.