Ziua Logo
  04:15, duminica, 17 octombrie 2021
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
Fiat 500 pasiune latina 2009-04-15 ora 17:42
Se afla la celalalt pol al automobilelor, in oglinda cu bolizi precum Lamborghini sau Ferrari. Modelul 500 a insemnat si o revigorare a marcii Fiat, o companie aflata in dificultati anii trecuti. 500 este diferit. A reusit sa reinvie spiritul masinii care a facut voga pe vremea parintilor. Am testat pe parcursul a 320 de kilometri modelul sport, dotat cu motor de 100 de cai putere. Cam tot ce-i trebuie bomboanei de 1000 de kilograme ca sa zburde nestapanita prin trafic.

Noul 500 a insemnat un pas important pentru Fabbrica Italiana Automobili Torino. O provocare care a fost castigata, daca este sa ne raportam la succesele inregistrate de mica masina mai ales in randul soferitelor, mult mai numeroase decat in secolul trecut. Pe cursul istoriei, 500 a fost urmasul lui Topolino, soricelul care a aparut in perioada de glorie a fascismului pentru a trece peste razboi si a-i lasa, din 1955, locul lui 500.



Denumirea venea chiar de la cilindreea motorului in doi timpi, racit cu aer. Era o masina ieftina si economica ce a rezistat pe piata aproape doua decenii. Era varianta italiana la broscuta germana, la mini-ul britanic sau Citroenul din filmele lui Luis de Funes. 500 este o masina a epocii. Dupa modelul 126 si fiasco-urile Cinquecento sau Seicento, dorinta de a reinvia lucrurile bune i-a facut pe italienii de la Fiat sa conceapa, in 2007, noul 500. S-a adaptat aspectul exterior vremurilor actuale, procedeu intalnit de altfel si la Beetle sau Mini, s-a pastrat linia interiorului, imbunatatita conform noilor tehnologii, si s-au schimbat complet moto ri zarea, calea de rulare sau sistemele de siguranta.

Mic si spatios

Desi este mic, spatiul interior este incapator. Cu putina vointa, pe bancheta din spate pot incapea si doua fete minione. Scaunul este suprainaltat, ceea ce asigura o vizibilitate excelenta si un plus de siguranta in caz de impact. Insa nu si o comoditate necesara unui drum extraurban mai lung. Cat priveste soferul, masina n-ar fi indicata pentru cineva mai inalt de 1,90 metri, pentru ca ar fi necesara des chiderea trapei.



De minune in trafic

Designul interior este reusit, iar materiele se imbina cu gust. Culorile si intrumentele de bord, vizibile, fac din 500 o masina vesela. Uimitor, exista destul spatiu si in portbagaj pentru o calatorie in doi, in plin soare de vara spre mare sau spre munte.

Habitaclul lui 500 este atent finisat si bine imbinat. Un mare plus merita sistemul audio, unul dintre cele mai bune pe care l-am auzit pe o masina de aceasta clasa. Ar mai fi de remarcat trapa din sticla fumurie, de mare efect.

500 n-are prea multe spatii de depozitare, dar este dotat cu un port USB, foarte util.

La drum, in afara de cateva troncanituri pe puntea spate si un carait la cutia de viteze la trecerea din treapta a patra intr-a treia, nu sunt prea multe lucruri de reprosat. In traficul urban se descurca de minune, evident, pentru ca este o masina scurta dotata cu un motor de 1,4 litri, 16 valve, 100 de cai putere si 131 de Nm. A stat bine si pe autostrada, chiar daca este cam inalta.



Trecerea pe langa tiruri la viteze de 130 de km/h a zgaltait-o destul de putin. Pe circuitul de incercare a rulat fara probleme cu 160 de km/h. Consumul la viteza de croaziera pe autostrada este de opt litri la 100 de km. In regim strict de Bucuresti, dupa 155,7 km, computerul de bord a indicat 9.3 litri/100 de km. Consumul mixt, la o viteza medie de 40 de km/h, a fost de 8,7 litri/100 de km. Franarea este eficienta, iar suspensiile fac fata gropilor din Capitala. Fiat 500 este o masina foarte versatila pentru constructorul italian, suportand o multime de variante.

Design exterior 9

Design interior 9

Utilitate interior 6

Calitatea materialelor 7

Pozitie in scaun 7

Vizibilitate fata 8

Vizibilitate spate 7

Sistemul de franare 8

Capacitate portbagaj 5

Directie 8

Suspensii 8

Feeling 8

Consum 8

Pret 7

1.2 69 CP 11.500 - 12.500

1.4 100 CP 12.500 - 13.505

1.3 Multijet 75 CP 12.885 - 13.800

preturi in euro, cu TVA, in functie de model

Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02444 sec.