Ziua Logo
  02:16, duminica, 17 octombrie 2021
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
BMW 320d - panzer dezlantuit 2009-04-15 ora 17:32
-- E scump, dar merita, este un Bayerische Motoren Werke (Uzina de Motoare Bavareza) din seria 3. Atunci cand il conduci iti da senzatia de siguranta, de putere. Totul este tare, bine inchegat, iar calatoria la volanul sau, in Romania, este un amestec de vanitate si placere. BMW seria 3 pare un panzer dez lantuit. Am testat vreme de patru zile, un 320d, xDrive, adica un motor diesel marca BMW de doi litri, 177 de cai, si o tractiune integrala. M-a impresionat consumul, foarte redus in comparatie cu puterea furnizata. Evident ca totul are un cost, iar la BMW acesta se achita la achizitionare. Dar devine o afacere pentru cine isi permite sa scoata din buzunar peste 40.000 de euro, avand in vedere fiabilitatea recunoscuta a masinii si faptul ca motorul poate rula fara probleme sute de mii de kilometri.
Bayerische Motoren Werke a luat fiinta in 1916 si a devenit faimoasa datorita limunzinelor sau sportivelor pe care le-a produs. Simbolul devenit celebru a fost adoptat in 1929, imediat ce uzinelor germane li s-a permis, prin Tratatul de la Versailles, sa reia activitatea de producere a automobilelor. Seria 3 a fost introdusa in fabricatie in 1975. A fost gandita ca o executiva si este cel mai vechi model din noua generatie. A ajuns la a cincea schimbare, devenind, intre timp, si o marca sportiva datorita performantelor sale.

Masina pentru Wagner

Germanii sunt conservatori, iar BMW este un lider al acestei linii. Designul modelelor a fost modificat in multi ani, putin cate putin, pana s-a ajuns la acesta varianta. Modelul testat, un Touring, nu mi se pare cea mai reusita linie pentru un BMW. Pare creat mai mult pentru starea de limuzina sedan. Touringul a fost scos pentru a acoperi dorinta unei masini de familie, care sa devina mai incapatoare si mai cuminte ca aspect. Daca la exterior BMW a mai schimbat ceva din linii si curbe, la interior masina pare impietrita. Aceleasi indicatoare, butoane asezate cuminte la locul lor. Clasic si sobru, habitaclul unui 320d aduce a sala de concerte in care te astepti sa auzi Wagner, o muzica care se potriveste in mod cert cu decorul. In schimb, materialele sunt de cea mai buna calitate. Plastic tare si fin pentru diversele butoane, plastic atat cat trebuie de moale pentru bord, piese bine inchegate. Nimic nu tremura, nimic nu scartaie, totul iti da senzatia ca este facut sa tina. BMW se construieste la fabricile din Germania, si asta se vede si se simte. Dar cum spuneam, totul are un pret. Si acesta pleaca, chiar si in varianta spartana pe care am testat-o - fara navigatie, fara scaune din piele sau reglabile electric - de la un pret de 38.675 cu TVA. Se plateste tehnologie, motorul BMW, materialele, luxul si nu in ultimul rand marca.

Tare si iute

Daca n-ai mai avut niciodata contact cu BMW, trebuie sa spun ca iti ia ceva timp sa te obisnuiesti. Pare greoi la prima manevra. Cum spuneam, te simti ca intr-un tanc care insa este capabil sa fie dirijat ca o masina sport. Directia este zdravana, dar cutia de viteze este insuportabila. Aici chiar am avut de furca si nu-mi inchipui cum un sofer mai firav ar fi capabil sa dea cu spatele. Pozitia de marsarier la cutia de viteze se obtine fara apasare sau tragere, este undeva langa viteza I. Si se nimereste destul de greu si cu mult efort. Cel putin pana te obisnuiesti. Asa ca daca va suiti pentru prima data intr-un BMW, nu uitati ca va fi greu sa faceti manevre rapide din prima. In schimb casetarea treptelor de viteza este buna, iar a doua este chiar excelenta, permitand un sprint iute si atingerea vitezei de 100 de km/h in 8,1 secunde, masurate de mine, 7,9 dupa catalog. Vorbeam despre tinuta de drum. Sistemul xDrive, transmisie integrala cu raport de 40% fata si 60% spate, si distribuirea sarcinii intre punti in proportie de 50% fac ca 320d sa nu poata fi scos de pe traiectorie nici in cele mai dificile conditii de rulare, cum ar fi o piatra cubica uda. Pur si simplu, indiferent cum am abordat virajele, masina n-a avut nici cea mai mica tendinta de a supravira. La drum intins, se aseaza pe sosea si matura tot in cale. Despre ceea ce este sub capota aproape ca nu mai are rost sa povestesc. BMW este lider absolut in materie de motoare. Propulsorul diesel de doi litri, in patru cilindri, dezvolta 177 de cai putere si un cuplu de 350 de Nm atins la 1750 de rot/min.

Benzina

316i - 335i 28.560 - 45.458

xDrive 325i - 335i 41.590 - 47.957

Diesel

318d - 335d 32.725 - 47.124

xDrive 320d - 330d 36.176 - 46.826

preturi in Euro cu TVA in functie de motorizare si tractiune

Putere si economie



Consumul inregistrat a fost de 5,4 litri/100 de km in regim extraurban si n-a sarit de opt litri in regim urban, o performanta pentru o masina de 1660 de kg. Economia de combustibil a fost posibila datorita sistemului complex EfficientDynamics. Acesta combina noile tehnologii folosite la fabricarea motoarelor cu functiile Auto Start Stop, Break Energy Regeneration, controlul supapelor de admisie si indicatorul de schimbare a vitezelor. Auto start stop opreste motorul la repausul in trafic pentru a-l reporni aproape instantaneu la apasarea ambreiajului. Break Energy Regeneration este preluat de la hibride si transforma energia cinetica in putere electrica pe care o foloseste la reincarcarea bateriilor. Optionalele care pot transforma BMW-ul intr-o limuzina sport sunt multe, variate si costisitoare. Masina testata a fost una de baza. Un pret de plecare pentru un automobil 100% nemtesc care isi merita banii pentru cei care vor sa-si cumpere o masina buna in loc de o casa de vacanta.

Design exterior 8

Design interior 7

Utilitate interior 8

Calitatea materialelor 9

Pozitie in scaun 9

Vizibilitate fata 8

Vizibilitate spate 8

Sistemul de franare 10

Directie 10

Suspensii 9

Feeling 9

Consum 9

Pret 7

Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2009 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02417 sec.