Ziua Logo
  02:28, duminica, 17 octombrie 2021
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
Focus
ROBUST si serios 2008-08-06 ora 14:48
-- Focus restilizat a capatat tot ceea ce i s-a reprosat modelului lansat in 2004 ca nu are: materiale de calitate, un design mai atent lucrat, o forma mai agresiva. Armonizarea conceputa de americanii de la Ford s-a facut insa cu un pret ce se simte binisor in cel al masinii, mai scumpa decat predecesoarea sa nestilizata.
Focus este construit pe o platforma, cu nume de cod C307, pe care se mai produc Volvo V40, V50, C70, Mazda 3 si Focul C-Max. Lansat in 2004 si la noi, a doua generatie de automobil compact a celor de la Ford este cel mai bine vandut model al marcii in Romania. Conceptul Kinetic, introdus prima oara la C-Max si Galaxy, a fost pregnant la ultima generatie de Mondeo, din 2007. Grila frontala a fost redesenata, farurile au fost retrase, partea din spate a fost reproiectata pentru a crea impresia unei latimi extinse, accentuata de prezenta unui spoiler la culoarea caroseriei. Pe lampile din spate au fost montate LED-uri, iar bara de protectie a fost redesenata. Marele plus al noului Focus se simte la interior. Instrumentele de bord au fost retusate si au capatat un contur argintiu, iluminat de fondul rosu. Aici as spune ca designerii au excelat putin in folosirea plasticului cromat incarcand excesiv acele indicatoarelor. Materialele folosite pentru bord, portiere si plafon sunt radical schimbate. Americanii au pus un cauciuc relativ moale, placut la atingere. Pe manerele usilor, pe clapetele de deschidere ale acestora si pe spitele volanului s-au montat parti de inox. Pe plafon, exista o textura folosita de obicei la masinile din clasa premium. Proiectantii au umblat si la sistemul de evacuare a aerului, la asezarea climei bi-zonale si au redesenat partea superioara a consolei centrale pe care au montat si insertii de carbon. Cotiera amovibila este utila, in interiorul ei gasindu-se o sursa de curent de 230V si o conexiune USB.

Am insistat mai multe pe descrierea masinii pentru ca aici a intervenit schimbarea majora la noul Focus. Am testat de-a lungul a 300 de km si cateva zile un model cu echiparea Titanium de 20.637 de euro si motor de 2 litri pe benzina. Masina nu si-a schimbat tinuta buna de drum mostenita de la modelul 2004, din contra. A imbunatatit-o datorita ergonomiei sporite la volan. Este un automobil robust, comod si silentios, cel putin propulsorul pe benzina pe care l-am avut la test. E ingrijorator consumul si nemultumitor pretul ridicat in comparatie cu vechiul model. Am remarcat ca, spre exemplu, la echiparea Titanium controlul electronic al stabilitatii(ESP) si aerul conditionat automat sunt optionale. Despre consum, computerul de bord a spus astfel: cand am preluat masina, dupa 727 de km in regim mixt, indica 9,3 litri/suta de km; dupa 78 de km printr-un Bucuresti infernal instrumentele au aratat 15,1 litri, cu aerul conditionat pornit, ceea ce insemana 1,3 litri/ora de mers. Focusul, in ciuda pozitiei inalte la volan, este comod si la drum lung. Este stabil si precis in viraje. Pe autostrada, am consemnat ca dupa 130 de km parcursi cu o viteza medie de 109 km/h, consumul s-a ridicat la 8,3 litri. In afara drumurilor publice, noul Focus cu motor de 2 litri si 145 de cai putere poate alerga fara probleme cu 200 de km pe ora si pare a mai avea ceva rezerve disponibile.

Cuplu de 185 de Nm a purtat masina de peste 1300 kg la 100 de km/h in 10.2 secunde. Franarea este foarte buna, sistemul de asistenta la franarea de urgenta (EBA), cel de antiblocare (ABS) si distributia electronica a fortelor de franare (EBD) oprind masina de la 100 de km/h in 34 de metri pe asfalt uscat. De la 140 de km/h, Focusul a oprit in 53 de metri. Directia precisa foloseste tehnologia EHPAS care poate fi adaptata stilului de condus: standard, confort sau sport. O bila alba pentru suspensii, cea fata fiind independenta tip MacPherson cu bara anti-ruliu, iar cea de pe spate Control Blade permite fiecarei roti sa reactioneze independent la terenul accidentat. Ambreiajul mi s-a parut foarte moale, dar comod pentru traficul cotidian. Noul Focus este o masina buna atat pentru calatoriile lungi, dar si pentru traficul cotidian daca nu folosesti un stil agresiv de condus, care implica un consum mai ridicat. Nu este o masina sport sau una care sa te cucereasca la prima vedere, insa este fiabila prin garantia stramosilor si comoda prin constructie.

Preturi Focus

benzina

1.4 L 16V 80CP de la 10.725 la 11.982

1.6 L 100CP de la 11.355 la 14.910

1.6 Ti-VCT 115CP de la 11.805 la 14.350

2.0 L 145CP de la 15.270 la 16.910

motorina

1.6 L TDCi 90 CP de la 12.110 la 13.440

1.6 L TDCi 110 CP de la 13.510 la 16.200

1.8 L TDCi 115 CP de la 12.690 la 15.860

2.0 L TDCi 136 CP de la 16.090 la 18.360

preturi in euro fara TVA, in functie de model si varianta de echipare

Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02415 sec.