Ziua Logo
  03:23, duminica, 17 octombrie 2021
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
Mazda 6 - Gheisa perfecta 2008-07-10 ora 17:22
Japonezii din Hiroshima au reusit sa scoata si din a doua generatie de Mazda 6 o masina pe care lumea vrea s-o vada, despre care lumea vrea sa stie. Construita de o platforma Ford CD3 - folosita si in cazul SUV-urilor Ford Edge, Lincoln MKX si CX9 - Atenza, asa cum e numita in SUA, este un automobil din clasa Executiv care imbina confortul cu sportivitatea. Am testat modelul TE Plus echipat cu motor diesel de 140 de cai putere de-a lungul a 530 de km, prin Bucuresti, pe A1, pe Transfagarasan, pe ploaie si pe soare. Tinuta de drum si consumul redus contrabalanseaza pretul de 26.990 cu toate taxele incluse.

Un Sport Combi de la Mazda 6, cu o linie retrasata fata de modelul lansat in 2002, putin mai lung, dar nu si mai greu. Designul pentru partea frontala pastreaza forma, ceea ce face Mazda recognoscibila in trafic nu doar prin simbolul sau redesenat la inceputul acestui secol. Vreau sa remarc, inca de la inceput, motorul. Primul diesel de la Mazda pe care l-am incercat. Am vrut sa vad daca se ridica la nivelul rivalelor sale pe benzina aflate in topul celor mai bune zece modele de ani buni. Silentioase, puternice, dar consumatoare de carburanti. Dieselul MZR-CD, construit impreuna cu Ford, n-a dezamagit. Datorita turbopropulsorului cu geometrie variabila, s-a obtinut un cuplu de 330 Nm, intr-o plaja de turatii foarte generoasa. In plus, MZR CD s-a dovedit a fi puternic ca un diesel si silentios ca unul pe benzina. Antifonarea reusita transforma habitaclul intr-un spatiu linistit sau demn de auditii prin intermediul celor opt boxe cu care este dotat sistemul audio Bose. Cei 140 de cai putere sunt furnizati rotilor motoare din fata prin intermediul unei cutii de viteze cu sase rapoarte ce transforma intregul ansamblu intr-un sistem elastic si sportiv. Consumul este bun pentru o limuzina de 1500 de kg. Cifrele au indicat 8,9 litri la suta de km in oras, 8,7 litri dupa 175 de km parcursi in 100 de minute, 9,1 litri la viteze de 170-190 de km/h. Date mai exacte nu pot furniza pentru ca una dintre probleme de la Mazda 6 este computerul de bord. Greu accesibil, dupa multiple manevre cu butoanele de pe volan. As mai adauga faptul ca la viteza maxima constructiva de 200 de km/h (atinsa in afara drumului public) propulsorul diesel inghitea instantaneu 10,7 litri. La capitolul sprint, fiind un diesel, modelul CD140 a atins 100 de km/h in 11,2 secunde. De la aceasta viteza am franat in circa 34 de metri. Sistemele ABS si EBD, combinate cu discurile de frana de 299 de mm pe fata respectiv 280 de mm pe spate, functionand impecabil. Masina a oprit fara nici cel mai mic derapaj si fara a fi necesara interventia DSC (Dynamic Stability Control). Tot acest accesoriu de siguranta - care va fi obligatoriu in UE in scurt timp - a facut imposibila supravirarea, chiar si pe curbele parcurse intr-o zi ploioasa pe Transfagarasan. Structura usoara, dar rigida, da robustete masinii. Suspensiile asigura comoditatea pe drumuri denivelate, iar constructia scaunelor nu provoaca oboseala execesiva la drum lung. Printre alte dotari am remarcat portbagajul care se inchide automat la pornire, farurile bi-xenon adaptative, cotiera reglabila longitudinal si transversal, multitudinea de airbaguri, chiar si pentru genunchii soferului. M-au deranjat comenzile incalcite de pe volan si lipsa senzorilor de ploaie si parcare. Ultimul ar fi fost strict necesar la varianta Mazda 6 combi deoarece forma hayonului face imposibila observarea unui copil de 1.20 metri plasat in spatele masinii. O alta problema pe care am remarcat-o este legata de acvaplanarea accentuata care apare la peste 100 de km/h, poate datorata si pneurilor late cu care a fost echipata masina. As mai semnala pozitionare marsarierului care poate fi usor confundat cu treapta 1. Dincolo de toate aceste reprosuri, asteptarea noii versiuni Mazda 6 n-a fost in zadar.

Preturi

1.8i 120 cp de la 19.990 la 23.490

2.0i 147 cp de la 22.590 la 25.590

2.5i 170 cp de la 26.390 la 30.690

CD 140 cp de la 22.190 la 31.490

* preturi in euro, cu toate taxele incluse, in functie de varianta de echipare si tipul caroseriei: 4 usi, sport sau sport combi.

Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02602 sec.