Ziua Logo
  03:49, duminica, 17 octombrie 2021
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
Mazda 5
Japonez de cursa lunga 2008-05-13 ora 16:14
Mazda 5, versiunea 2008, nu este un model nou al producatorului japonez. Este un face-lift al versiunii anterioare care a primit un nou design exterior, imbunatatiri la capitolul siguranta si o reducere a emisiei de noxe, estimate la 187 de grame de CO2 pe km. Mazda 5 este un Multi Activity Vehicle (MAV) care se adreseaza aproape exclusiv unui sofer familist. Insa o cursa de cateva sute de kilometri la volanul voluminoasei Mazde m-a facut sa-mi doresc un drum pana la partiile de ski din Austria.

Masina pusa la dipozitie de Mazda avea la bord, in momentul in care am preluat-o, 875 de km. Am parcurs, in cinci zile, 326 de kilometri, atat in Bucuresti, cat si in afara lui. Din primul moment sunt sesizabile doua atuuri ale acestei masini de familie: spatiul generos si pozitia excelenta a soferului. Daca ar fi sa ne luam dupa acest ultim criteriu, Mazda 5 poate rivaliza cu o limuzina din clasa premium. Confortul la volan se simte mai ales la drum lung. Suspensiile, dotate cu amortizoare FDV pentru rotile din fata, si fotoliul soferului fac ca orele lungi de condus sa treaca in mod placut.

Al doilea punct forte este spatiul interior. Suficient pentru orice inaltime a soferului si pasagerului si mare pentru ocupantii locurilor din spate, mai ales daca este vorba de copii. Acestia pot folosi si cele doua masute pliabile in care sunt decupate suporturi pentru pahare, dar isi pot ascunde jucariile si prin cele 45 de spatii de depozitare existente. Mazda5 este singurul model MAV din segmentul C echipat, optional, cu doua usi electrice culisante care se deschid si se inchid in mai putin de cinci secunde si care se opresc automat daca detecteaza un obstacol. Usile se pot actiona de la bord, din cheie sau de la usa, insa numai cu motorul oprit.

Putere multa, consum pe masura

Un punct in plus si pentru motorizare. Autovehiculul pus la dispozitie este dotat cu un DOHC 16 valve pe benzina de 2.0 litri care dezvolta 146 de cai putere si un cuplu de 185 de Nm la 4000 de rotatii pe minut. Forta propulsorului echipat cu Sequential Valve Timing (SV-T) misca fara probleme cele 1410 kilograme ale MAV-ului. In combinatie cu directia hidraulica asistata electronic, precisa si ferma, si cutia de viteza usor de manevrat, vehiculul lung de 4,5 metri devine chiar agil pe sosea. Pretul pe care il plateste Mazda pentru motoarele puternice si silentioase pe care le creeaza se regaseste in consumul de combustibil. Cifrele inregistrate de mine, conform computerului de bord, au indicat 15,6 litri de benzina arsa la suta de kilometri facuta prin Bucuresti, cu aproape cinci litri pentru valoarea de catalog. Dupa 233 de kilometri prin afara orasului, consumul era undeva la 8,7 litri, cu 2,4 pentru cifra oficiala. In regim mixt, dupa 326 de km, panoul arata 11,2 litri/100 de km, la o viteza medie totala de 25 de km/h. Valoarea comunicata in pliantul masinii este de 7,9 litri. Am reusit sa accelerez pana la 100 de km/h in 10,6 secunde, benzina arsa in aceste reprize de drive-test extrem regasindu-se in cifrele finale de consum. Masina se opreste la franarea de urgenta de la 100 de km/h in 34 de metri pe asfalt uscat. ABS-ul intervine fara prea mare zgomot, iar directia se poate mentine lejer. Cutia de viteze, cu sase rapoarte, se actioneaza lin, insa etajarea treptelor face ca demarajul sa para, la prima ciupire a acceleratiei controlata eletronic, un pic cam lent. Este, insa, doar o parere pentru ca, odata apasata pedala de gaz, masina tasneste aidoma unei sportive. Ar mai fi de apreciat robustetea noului MAV de la Mazda. Modelul testat a fost un TX Plus, de 21.790 de euro cu TVA, si vine, in dotarea standard, cu sistem de stabilitate dinamica (DSC) si de control al tractiunii (TCS); airbag-uri fata, pilot si copilot, laterale fata, cap si umeri, fata si spate; pedala de imobilizare la impact. Sistemele de siguranta au facut ca Mazda 5 sa obtina cinci stele la testul EURO NCAP. Modelul poate fi comandat si in varianta cu sapte scaune.

Preturi Mazda 5

1.8i 116cp de la 17.790 la 19.790

2.0i 146cp de la 21.790 la 25.990

CD110 110cp de la 19.590 la 23.590

CD143 143cp de la 25.990 la 27.790

* preturi in Euro cu TVA, in functie de varianta de echipare

Preturi revizii

20.000km 179,84

40.000km 186,32

60.000km 179,84

80.000km 186,32

100.000km 256,69

120.000km 282,41

* in Euro cu TVA la service-ul din Austria

Pagina realizata de Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02434 sec.