Ziua Logo
  03:03, duminica, 17 octombrie 2021
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
DrIVE TEST
CAPTIVA - o reusita americana 2008-04-21 ora 15:06
-- Marturisesc ca nu ma asteptam sa vad o masina atat de bine facuta, sub fosta marca Daewoo. Linia trasata coreenilor de americanii de la General Motors s-a simtit in cazul Chevrolet Captiva. Modelul exista pe piata de mai bine de doi ani, dar a fost relansat, in 2008, sub o noua linie sport si cu atribute care doresc sa transforme SUV-ul clasic intr-un vehicul off-road. Captiva este sora modelului Antara, produs de Opel, de la care a imprumutat subansamble.
Captiva face impresie chiar de la prima vedere, fiind parca mai reusita decat concurentii coreeni de la Hyundai, Kia sau Ssang Yong. Asta a fost impresia mea bazata pe faptul ca americanii n-au folosit acele piese din plastic cromate sau cu forme futurise pe care producatorii coreeni de automobile le iubesc atat de tare. Din contra, designul, conceput sub atenta indrumare a General Motors, se adreseaza pietei din Europa. Face-lift-ul operat in 2008 urmareste sa acapareze si segmentul mai sportiv al impatimitilor de SUV. Modelul testat este dotat cu motor diesel de 2.0 litri, cutie de viteza manuala si scaune incalzite din piele si are un pret de 32.050 de euro cu TVA. Am parcurs la volanul noii Captiva 527 de km. Pe autostrada, pe serpentine la 1400 de metri altitudine, pe drumuri desfundate din apropierea Capitalei, prin traficul infernal din Bucuresti in lunea de dupa Summit. In cele trei zile de drive-test am reusit sa epuizez toata motorina din rezervorul de 65 de litri. Prima impresie, atunci cand deschizi usa de la Captiva, este ca o sa cazi de pe scaune. Sunt foarte inguste in comparatie cu dimensiunile masinii - 4635 mm lungime, 1870 mm latime, 1721 mm inaltime - si nu au sustinere laterala, ceea ce face un pic neplacut virajul sau mersul pe serpentine. In schimb, un mare plus capatat SUV-ul la capitolul directie. Volanul se misca atat de usor, incat mi-a adus aminte de cel de pe Audi A4. Evident, servodirectia se intareste odata cu viteza si raspune precis la ce ii cere soferul. Inainte de a ma pierde in amanunte, as vrea sa vorbesc despre comportamentul masinii pe sosea. S-a descurcat bine pe drumul Bucuresti - Cota 1400 si retur. A fost comoda la drum lung, pozitia soferului ajustabila de pe opt directii, fiind buna. Consumul inregistrat a fost de 9,4 litri la suta de km, dupa 300 de km parcursi. Prin traficul bucurestean am scos 11,4 litri/100 de km, iar pentru 120 de km de autostrada, la o viteza de 150-160 de km/h, calculatorul de bord a indicat 14,1 litri/ 100 de km. Propulsorul diesel de 150 de cai putere si 320 de N/m, imprumut de la Opel, asigura toata tractiunea necesara pentru ca cele 1770 de kg sa nu se simta, desi primele doua trepte de viteza par un pic cam lungi.

Suspensii pentru Bucuresti

Un cuvant despre suspensii. Admirabile. N-am simtit nici o groapa de pe drumul mizerabil care leaga Sinaia de Cota. Ca sa va faceti o idee despre confortul suspensiilor ar fi de ajuns sa va spun ca trecerea peste acele denivelari montate prin parcarile hipermarketurilor practic nu se simt la Captiva la viteza de 40 km/h. Un coleg imi spunea ca masina este perfecta pentru gropile nesimtite din Bucuresti. Aici as cam termina cu laudele, pentru a accentua putin lucrurile mai putin placute. Vizibilitatea spate este aproape zero. In lipsa senzorilor de parcare, cu greu se poate face o parcare laterala cu spatele, in ciuda oglinzilor laterale mari. Suieratul produs de diferentialul care asigura tractiunea permanenta 4x4 se simte puternic la rulaj de peste 120 de km/h. Cat priveste sprintul si viteza, eu n-am reusit sa scot mai mult de 172 de km/h, cu 8 km/h sub varinta de catalog, si 14,1 secunde pana la 100 de km/h desi cifra indicata de coreeni este de 10,6. Bolidul s-a oprit de la aceasta viteza in 43 de metri pe asfalt umed. Captiva n-a reusit sa urce, de pe loc, fara un efort prea mare la care n-am vrut s-o supun, pe un drum desfundat de munte cu o inclinare de 30 de grade. In schimb s-a comportat foarte bine pe sleauri de tara unde am rulat fara probleme cu 60-70 de km/h. Doua cuvinte despre interior si gadgeturi. Spatios, foarte multe locuri de depozitare, o consola cu o puternica tenta coreeana, insertii de carbon pe bord, indicatoare cu tenta verde - o culoare putin cam depasita, indicatori de ploaie si aprindere automata a farurilor - care s-au dovedit utili, sistem audio cu mp3 player si sapte boxe - fara pretentii. Ce n-am reusit sa aflu este dupa cat timp vor incepe sa zdrangane diversele parti ale masinii, pentru ca la cei 6000 de km, cat avea la bord modelul testat, acestea pareau bine inchegate.

Preturi Captiva 2008

2.0 D 150 CP (motorina) / 5 locuri

de la 27.470 la 32.050

2.0 D 150 CP (motorina) / 7 locuri

de la 25.059 la 33.595

2.4L 136 CP (benzina)/ AT / 7 locuri

de la 23.340 la 27.820

3.2L 230 CP (benzina) / AT / 7

locuri 31.895

* preturi in Euro cu TVA, in functie de model

B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Forester fiara    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02400 sec.