Ziua Logo
  04:02, duminica, 17 octombrie 2021
 Cauta:  
  Detalii »
Forum Auto
dRIVE TEST
Forester fiara 2008-04-01 ora 14:36
A treia generatie de Subaru Forester vine, de saptamana viitoare, si pe piata din Romania. Masina Brigazii antiteroriste a SRI si a fortelor speciale ale Jandarmeriei a primit un facelift si o serie de imbunatatiri substantiale care o transforma intr-o masina de familie prietenoasa. Asta este prima impresie pe care o lasa pentru ca, sub capota, zace o fiara ce poate fi dezlantuita in orice moment.

Divizia pentru Europa a Subaru a organizat, la inceputul acestei sapamani, o sesiune de drive-test in nordul Greciei. Am avut ocazia sa incerc atat modelul 2.0X cu propulsor de doi litri pe bezina si 150 de cai putere, cat si varful de gama 2.5XT de 230 de CP, dotat cu transmisie automata care poate fi controlata si secvential prin selectorul de viteze Sportshift. Transmisia 4x4 permanenta si simetrica, motorul tip boxer dispus perfect echilibrat si mai jos decat la modele concurente, ii confera lui Forester o tinuta de drum fara cusur datorita centrului de greutate coborat. Fie ca este vorba de autostrada, de serpentine, sau de drum accidentat, noul cross-over proiectat de inginerii de la Fuji Heavy Industries s-a descurcat fara probleme. Pe langa motorul boxer, Subaru a intrebuintat un nou sasiu bazat pe conceptul DC3 (Dynamic Chassis Control Concept) care permite obtinerea unei stabilitati fara cusur si a unui confort ridicat.

Traseul din nordul bratului Kassandra al zonei Chalkidiki - desfasurat intre Salonic, Rodamos si Nea Fokea - a inclus si doua portiuni de cate cinci kilometri intinse de-a lungul unui drum folosit la campionatele de raliuri. Astfel, am avut ocazia sa vedem si ce poate Forester si in locurile pentru care a fost conceput. Noul SUV este sigur, confortabil si placut de condus. Viteza pe care am putut s-o ating pe scurta portiune de drum gen autostrada a fost de 180 de km/h, la modelul de doi litri. Si asta nu din cauza propulsorului, ci pentru ca drumul era impanat cu radare. In ceea ce priveste modelul de 2,5 litri n-are nici un rost sa vorbesc despre viteza pentru ca n-am avut timp sa simt ce pot cei 230 de cai putere. Cifra de catalog indica 207 km/h pentru modelul prevazut cu transmise automata. 2.0X a atins 100 km/h in 10.3 secunde, cu sapte sutimi sub valoarea de catalog care pentru pentru 2.5XT si cutie manuala este de 7,1 secunde. As vrea sa vorbesc acum despre consum. Cifrele adunate de mine arata astfel: 15,4 litri dupa 64,3 km de drum, inclusiv off-road pentru 2.5XT, la un stil agresiv de condus, si 13.4 litri dupa un parcurs de 363 de km. La modelul de 2 litri am inregistrat 11,2 litri/100km dupa 70 de km de drive test si 11,8 litri dupa 2279 de km, la modelul de doi litri. Consumul mi s-a parut semnificativ, dar trebuie sa luam in calcul faptul ca e vorba despre un SUV 4x4 permanent care cantareste 1,5 tone. Mi-a fugit gandul la motorul boxer diesel de 150 de cai putere care va echipa din toamna, pentru doar 1500 de euro in plus, atat Foresterul cat si Impreza. Insa, cu privire la consum, costul reviziilor, benzina si pretul motorinei din Romania, exista si calcule pe care vanzatorii de automobile le feresc de ochii cumparatorului. Acestea spun ca o masina pe motorina devine rentabila doar daca utilizatorul parcurge anual peste 30.000 de km. A treia generatie de Forester, comercializata in Romania prin Subaru Motors Trading SRL, este un pic mai mare decat precedenta. Dimensiunea usor crescuta se simte bine la spatiul interior unde distanta dintre scaune a fost crescuta cu 110 mm, iar latimea habitaclului cu 65. Garda la sol este de 215 pentru modelul 2.0X si 225 de mm pentru 2.5XT. La capitolul siguranta trebuie mentionat cadrul pentru coliziuni omnidirectionale, structura de prevenire a blocarii portierelor, airbaguri laterale si cortina, tetiere active si pozitionarea grupului motopropulsor care favorizeaza absortia impactului. Nu pot sa inchei fara sa transcriu o remarca a colegilor din presa auto, anume aceea ca noul Forester si-a pierdut din zvac, din acel varf de forta. Explicatia vine insa din necesitatea de a inscrie noul Forester in viitoarea norma europeana privind emisia de noxe. Aceasta va duce la limitarea dezmatului de putere si combustibil la toti bolizii care vor vrea sa ruleze pe soselele UE.

Preturi Subaru Forester 2008

2.0X 5MT ADr de la 25,466 la 30,821

2.0XS 4AT de la 29,631 la 32,368

2.5 TURBO 5MT de la 33,082 la 34,391

2.5 TURBO 4AT-s de la 34,629 la 35,938

* in euro cu toate taxele incluse, in functie de varianta de echipare

Pagina realizata de Catalin F. VARZARU  
B L O G S
Actualitate »
Anunturi »
Aventurile familiei Peltz: din mahalalele Bucurestiului in mahalalele Israelului - amintiri , greturi si alte chestii »
Blog-admin »
Blogosfera politicienilor »
Bucurestii, orasul presedintilor »
Documente »
EURO2008 »
Forum Auto »
  Mito cu DNA    
  Voinicul Sportage    
  Colt cu 150 de cai turbo    
  Megane al Ill-lea    
  Fiat 500 pasiune latina    
  Royale pentru cei plictisiti de Veyron    1 comentariu
  Impreza diesel combinatie reusita    
  Fiat Croma ieftin si comod    
  Clio F1 Team adrenalina non-stop    
  BMW 320d - panzer dezlantuit    
  Industria auto intre lux si supravietuire    
  Incredibilul TSI    
  Noua Avensis limuzina cu lipsuri    
  Lancer fund bombat    
  KOLEOS 4x4 rafinat    
  Legenda continua    
  FIARA consuma putin    
  350Z jucaria de vis    
  Skoda Superb - Lux pentru popor    
  Navara - te duce in varf    
  Ranger rezistent si iute    
     
  Agila - Calare prin metropola    
  Regele Dakarului    
     
  Confort si economie    
  Rav 4 docil si util    
  Alternativa la elicopter    
  Epica limuzina pentru popor    
  Passat CC Armasarul din poveste    
  Kuga 4x4 camuflat    
  Noul Colt vine cu elicopterul    
  Fiat de 7000 de euro    
  Copie R8 la 40.000 de euro    
  Scirocco - mai iute ca vantul    
  A6 fara taxa de prima inmatriculare    
  Ibiza Vacanta in oras    
  Legenda Subaru continua    
  Aveo o masina utila    
  50 de ani de excelenta    
  Dispus la orice    
  ROBUST si serios    
  Rapida si confortabila    
  YARIS - Senzatii tari    
  Noul Ibiza e in Romania    
  Logan II    
  AURIS - Reinventarea fiabilitatii    
  Diesel boxer in Romania    
  Noul Seat Ibiza a ajuns si in Romania    
  Mazda 6 - Gheisa perfecta    
  Superb - Bestia neagra    
  207 Francezul vioi    
  Altea - Corida pe Sosea    
  Japonez de cursa lunga    
  FABIA - Cehoaica naravasa    
  Sandero de 7950 de euro    
  Passat R 36    
  CAPTIVA - o reusita americana    
  Matiz de 1780 de euro    
  Proces Mercedes-Audi pentru BlueTec    
  Mazda 2 - masina anului    
  CEE'D devine agresiv    
  Lordul la stana    
  LANCER - 100% masculin    
  Vectra camuflata    
  Motoare si fete frumoase la SMAEB 2008    
  Amintiri din viitor    1 comentariu
  Renault scoate la lupta noua Laguna    
  Verde de Geneva    
  Dependenta de priza    
  TDI Hybrid de la VW    
  IMPREZA - Copilul unui campion    
  Navara de o jumatate de stea    
  Dracula Logan    
  Sportivul de LUX    1 comentariu
  Mazda 5 are o noua fata    
  Miniaturi pentru oras    
  PE SCURT    
  CX-7 - muschi si frumusete    1 comentariu
  SUV romanesc    1 comentariu
  Micul samurai european    
  Saptamana noului A4    
  Martisorul aduce Ford Focus kinetic    1 comentariu
  Stiri pe scurt    2 comentarii
Fotografia Zilei »
Jagja »
Justitia si societatea »
Nu_ma_tem »
Protectia consumatorului »
Romania, tara mea! »
Site-ul Zilei »
The Daily Corporate Frustration »
Zare_blog »
Ziua armelor »
Ziua asiguratorilor »
ZIUA CARGO »
Ziua gandeste verde »
ZIUA TE MENTINE IN FORMA »
Ziua turistica »
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.02382 sec.